Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Alibaba vil lade kineserne trække luksusbilen i en automat

ALIBABA-STRATEGY/
Alibaba (Kina) Technology Co. hovedkvarter,Hangzhou, Zhejiang province. Foto:

De fleste har prøvet at trække en dåsesodavand eller en pose slik i en automat, men nu har teknologigiganten Alibaba taget skridtet videre og lovet kineserne, at selskabet vil udvikle en automat, hvor man kan trykke på en knap og købe sin nye bil.

Det skriver Financial Times.

Den kæmpe automat skal være klar næste år, og køberne kommer til at vælge bilmodellen fra deres smartphones. Hvis de trykker på købsknappen, vil bilen blive udleveret fra tårnet og bragt ned til jorden.

Ifølge Yu Wei, der er direktør for bilafdelingen i Alibabas ehandels-platform, vil den nye maskine »gøre det lige så let at købe en bil som en dåsecola«.

ALIBABA-SINGLESDAY/

Alibabas mål med at skabe et krydsfelt mellem onlinesalg og fysiske butikker er at tilbyde kunderne flere valgmuligheder og indsamle mere data, som kan bruges til at få kunderne til at købe endnu mere.

Kina har i årevis udgjort verdens største bilmarked, og i 2016 blev der solgt mere end 28 mio. biler.

Kineserne er til gengæld ikke de første i verden, der får mulighed for at trække nye biler i en automat. I Singapore har brugtbilsforhandleren Autobahn Motors siden december solgt biler fra, hvad de selv kalder »verdens største automat med luksusbiler«.

tradono

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen