Del : SMS
Berlingske Business

Air France-KLM fløj fra forventningerne i 2015

FRANCE-ECONOMY-AVIATION-AIR FRANCE-KLM
Det fransk-hollandske flyselskab Air France-KLM lettede sig over forventningerne i markedet med sine resultater for 2015, hvor både toplinjen og driften viste sig bedre end ventet blandt analytikerne. Arkivfoto. Foto:

Det fransk-hollandske flyselskab Air France-KLM lettede sig over forventningerne i markedet med sine resultater for 2015, hvor både toplinjen og driften viste sig bedre end ventet blandt analytikerne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Air France-KLM omsatte således for 26,1 mia. euro sidste år, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde sigtet efter et salg på 25,7 mia. euro.

Det blev omsat til et driftsresultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 2,45 mia. euro mod ventet 2,22 mia. euro. På EBIT-niveau tjente Air France-KLM, der stadig er i gang med at effektivisere og i den forbindelse skære job, 816 mio. euro mod ventet 706 mio. euro.

AIRFRANCE-FLIGHTS/

Det var samtidig en fremgang fra et EBIT-underskud på 129 mio. euro året før, og det er første gang siden 2010, at selskabet leverer et positivt driftsresultat for hele året. Det var særligt faldende brændstofpriser på grund af de lave oliepriser, der trak op i resultatopgørelsen.

SAS leverer igen overskud

På bundlinjen tjente luftfartsselskabet netto 118 mio. euro mod ventet 117,2 mio. euro blandt analytikerne.

Air France-KLM noterer sig desuden, at den samlede passagertrafik sidste år gik frem med 2,8 pct., mens kapaciteten blev øget med 2,3 pct.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere