Del : SMS

Air Berlin prøver at lokke Easyjet til at blive investor

SWISS-TRANSPORT/
ARKIVFOTO. Foto:

Det pressede tysk flyselskab Air Berlin leder efter en investor. Og det kan muligvis blive det britiske lavprisflyselskab Easyjet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver det tyske magasin Bild.

Easyjets administrerende direktør, Carolyn McCall, har angiveligt mødtes med ledelsen af ??Air Berlin for et par uger siden i Luton i London, skriver Bild med henvisning til kilder i virksomheden.

Ifølge avisen overvejer Air Berlin at dele sine lukrative Spanien-ruter, blandt andet til Mallorca med Easyjet.

easy


Air Berlin har fløjet i finansiel turbulens i flere år, og også for 2015 venter Tysklands næststørste flyselskab et nyt millionunderskud. Selskabet er delvist ejet af flyselskabet Ethiad fra De Forenede Arabiske Emirater. Men af juridiske årsager, må selskabet ikke eje mere end de 30 pct., det allerede gør.

Samtidig har Easyjet vanskeligt ved at indhente irske Ryanair på det europæiske lavprisflymarked.

kastrup


Ryanair lykkedes sidste år med at øge passagertilgangen med 17 pct. Til sammenligning øgedes Easyjets passagertilgang med 7,5 pct. i 2015.

Air Berlin vil ikke kommentere sagen over for den tyske avis.
Aktien i Air Berlin stiger med 3,3 pct. til 0,79 euro kort efter børsåbning i Frankfurt mandag.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere