Del : SMS
Berlingske Business

Reklamernes frække dreng tager pænt tøj på

Cult reklame
Foto:

CULT, der ellers ikke er blege for at støde det offentlige rum med reklamer af halvnøgne kvinder, vil ikke sættes i forbindelse med uheldige mærkningshistorier.

Artiklen fortsætter under annoncen

Energidrik-producenten CULT, der har vakt harme hos mange danskere med deres store reklameplakater af opstemte og yderst letpåklædte kvinder, er oprørte over, at produktet nu sættes i forbindelse med negative historier om mærkning af energiprodukter.

- I forbindelse med den aktuelle debat omkring mærkning af energidrikke, ønsker CULT A/S at understrege, at efter lempningen af lovgivningen i oktober 2009, hvor det blev tilladt at tilsætte 320 mg. koffein pr. liter i energidrikke, ændrede CULT på eget initiativ alle emballager og påførte teksten: ”Er ikke egnet til børn, gravide, ammende eller personer, som er overfølsomme overfor koffein, skriver CULT i en netop udsendt pressemeddelelse.

Læs også:

Fem reklamer der går lige til stregen

Ambitiøs Cult tager cider-føringen fra Carlsberg

Det betyder dog ikke, at CULT på alle områder har tænkt sig at sætte sig forrest i klasselokalet og smile sødt til læreren:

- Det er vigtigt for CULT at pointere, at de gerne påtager sig rollen som den frække dreng i klassen med hensyn til deres markedsføring, men de forholder sig samtidig meget kritisk og detaljeorienteret i forhold til produkternes indhold og mærkning af emballage med henblik på at tilgodese forbrugeren bedst muligt, hedder det i pressemeddelelsen.

Læs også:

Store bøder til frække reklamer

Dildo-plakater for frække til Vestjylland

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere