Del : SMS
Berlingske Business

Pengene triller ind hos revisionskæmpe

PwC
Topchefen hos revisionsgigaten PwC Mogens Nørgaard Mogensen kan glæde sig over et godt regnskabsår. Foto:

En fremgang i omsætningen på seks pct. Det blev resultatet for PwC, der kalder sig selv for et revisions-, skatte- og rådgivningshus. PwC omsatte for lige over 1,9 mia. kr. i det seneste år.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det giver penge i kassen at være revisor. PwC har netop sendt årsrapport på gaden og heri kan man se, at revisionsgiganten fik en fremgang i omsætning på seks pct. i år.

Mere præcist var omsætningen på 1,822 mia. kr. i 2013/14, og det tal er vokset til 1,926 mia. kr. i 2014/15. Året før havde PwC haft en mindre nedgang i omsætningen.

Senior partner og adm. direktør Mogens Nørgaard Mogensen er fint tilfreds.

»Vi er meget tilfredse med den opnåede organiske vækst og alle vores resultater i det forgange år - ikke mindst i lyset af den intense konkurrence, der er i markedet,« siger Morgens Nørgaard Mogensen, der fremhæver, at PwC har tre kerneområder for selskabets forretninger.

Det er revision, skat og rådgivning.

»Vi står i dag stærkt inden for vores tre overordnede forretningsområder og har en unik position som markedsleder, idet flest virksomheder har valgt PwC som revisor og/eller rådgiver,« siger Mogens Nørgaard Mogensen.

»Det gælder de største og mellemstore, men vi ser også en kundetilgang blandt de små og mindre virksomheder. Det er et tilvalg, vi er meget taknemmelige og ydmyge over for, og vi ved, at det forpligter,« siger Mogens Nørgaard Mogensen.

PwC fremhæver, at rådgivningsfirmaet ser et stemningsskifte blandt de danske virksomheder.  De er i dag mest fokuserede på områder som vækst, talent, digitalisering og forretningsudvikling. Tidligere var hovedfokus på effektiviseringer.

»Vi har som respons på kundernes behov udviklet og investeret i vores konsulentforretning, særligt inden for strategi, forretningsudvikling, teknologi og cybersecurity. Det betyder, at vi i dag kan rådgive vores kunder fra strategi over implementering til eksekvering og opfølgning,« siger Mogens Nørgaard Mogensen.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere