Del : SMS
Berlingske Business

Hver femte dropper julefrokosten

Julefrokost
Foto:

Mere end hver femte dansker gider ikke arbejdspladsens julefrokost.

Artiklen fortsætter under annoncen

Mere end hver femte af os forsøger ihærdigt at finde undskyldninger for ikke at deltage i årets julefrokost, for vi orker simpelthen ikke at deltage. Det skriver Avisen.dk på baggrund af en analyse foretaget af analysebureauet Wilke.

90 ud af 400 i rundspørgen, svarende til 22,5 procent, oplyser, at de ikke har lyst til at deltage i æde- og drukgildet.

Læs også: Julefrokoster der kørte helt af sporet

Og hvis man ikke har lyst, så skal man også blive væk, mener Sven Bislev, der er dekan på Copenhagen Business School og ekspert i virksomheders sociale ansvar:

- Det afhænger meget af forholdene på arbejdspladsen. Hvis man er vant til enearbejde, har man et større behov for at møde de andre kollegaer til en julefrokost, men det skal man helt selv vælge, siger Sven Bislev til Avisen.dk.

Han påpeger, at det også kan gå helt galt til den årlige julefrokost.

- Der er en risiko, hvis man får for meget alkohol indenbords. Men generelt er det rigtig godt for det kollegiale sammenhold, at firmaet holder en julefrokost, siger Sven Bislev.

I virksomheden IKEA oplever personalechef Pernille Hagild oplever nogle gange, at der er medarbejdere, som ikke har lyst til at være med til firmafester. Har man virkelig ikke har lyst til at komme med, synes Pernille Hagild, man skal blive hjemme. Men først når man har overvejet, hvorfor man ikke vil med, for julefrokoster er vigtige for arbejdspladsen.

Læs også:

10 julefrokoster der endte med blå blink og udrykning

Sådan kommer du til skade under julefrokosten

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere