Del : SMS
Berlingske Business

Hoteller snydt af søgemaskiner

pix-hotel

Hoteller der ikke samarbejder er altid fuldt bookede på eksempelvis Hotels.com, der dermed snyder hotellerne for kunder, skriver norsk avis.

Artiklen fortsætter under annoncen

En række hoteller føler sig godt og grundigt snydt af søgemaskiner som Hotels.com, Expedia.com og Eurobookings.com. Søgemaskinerne lader nemlig hoteller, som ikke er kunder i de digitale opslagsværker fremgå som fuldt bookede selvom der er masser af ledige senge.

I stedet bliver kunderne ledt hen til de hoteller, der har en aftale med søgemaskinerne. Og nu kan det være nok, lyder svadaen fra hotellerne i norske Aftenposten.

Bergen-hotellet, Hotel Park, er et af de hoteller, der dukker op i søgninger hos Hotels.com, selvom de ikke er kunde hos søgemaskinen. Her fremgår det gang på gang, at hotellet ikke har ledige værelser, selvom det ikke er tilfældet. Hotels.com forklarer, at det er en teknisk fejl, men den køber adm. direktør i "De historiske hoteller", der ejer Hotel Park, Nils Henrik Geitle ikke.

"Når det gælder Hotel Park, så har vi bedt dem om at fjerne hotellet to gange før. Ingenting bliver gjort, så det er helt sikkert et problem, som de er blevet gjort opmærksomme på flere gange før af os," siger han til Aftenposten.no

Hotels.com fjernede først Hotel Park, da Aftenpostens journalist henvendte sig for en kommentar. 

Herhjemme oplyser arbejdsgiverorganisationen Horesta til Turengårtil.dk, at den ikke kender til medlemmer, som har været ude for det samme som Hotel Park.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere