Del : SMS

G4S vokser - også uden OL-effekten

Det dansk britiske vagt- og sikkerhedsselskab G4S kom ud af de første ni måneder af 2012 med en organisk vækst på 5,5 pct. mod en vækst på 5 pct. i den tilsvarende periode af 2011.

Artiklen fortsætter under annoncen

Inkluderet De Olympiske Lege i London i sommer blev den organiske vækst 8 pct. i perioden.

Igen var det de nye markeder, der var den store vækstkanon, med en organisk vækst på 9 pct., mens de udviklede markeder leverede en vækst på 4 pct.

I vagtdivisionen Secure Solutions blev væksten 6 pct. mod 5 pct. i samme periode af 2011, mens værdihåndteringsdivisionen Cash Solutions genererede en vækst på 3 pct. mod 2 pct. i den tilsvarende periode i fjor.

Secure Solutions leverede vækstfremgangen på trods af et fald på 11 pct. i de amerikanske regeringskontrakter. Et område, der har været en akilleshæl for G4S gennem hele 2012. På hjemmemarkedet i Storbritannien gik det dog godt med regeringskontrakterne, ligesom de private kontrakter fortsat leverede3 pænt i både USA og Storbritannien.

G4S oplevede en omsætningsvækst på 4,1 pct. i tredje kvartal mod 4 pct. samme kvartal af 2011. Inklusive OL blev salgsvæksten dog 6,9 pct.

Driftsmarginen faldt med 0,3 pct. sammenlignet med de første ni måneder af 2011, hvis man ekskluderer OL-kontrakten. Dette skyldes primært indfasning af kontrakter i Storbritannien og budgetnedskæringer fra den amerikanske regering, skriver G4S. De restruktureringer, som G4S har iværksat i løbet af 2012, vil forbedre marginen i 2013, skriver selskabet i periodemeddelelsen.

I de første ni måneder af 2012 investerede G4S 8 mio. pund i nye opkøb mod 95 mio. pund i den samme periode af 2011.

G4S fastholder i opdateringen sit estimat om, at OL vil koste selskabet 50 mio. pund i omkostninger direkte relateret til den manglende levering af sikkerhedsvagter.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere