Berlingske Business
LIVE
10:16 Mærsk-aktier falder efter sænket kursmål

Vin for smag og sanser

Nu vil Supergros lege med. Det er købmændenes hovedleverandør. De vil udfordre FDB og DS direkte på vinen.

Konceptet er klar i SuperBest og Spar kæderne fra uge 6.


Manden, som er ansvarlig for felttoget, er Kristian Andreasen

som forklarer: - Kernen i sortimentet er tyve "velvalgte vine" fra de fem største vinlande. Og fra gode producenter,

som har deres rødder dybt i den jord, som de repræsenterer. Disse vine præsenteres med små historier, der understreger

de forskellige vines særpræg og karakter. Vi ved, at forbrugerne har svært ved at huske specifikke vinnavne, og

vi ved, hvor let de gode vine drukner i det store udbud.

Små historier

- Derfor tror vi på, at kendskabet til folkene

bag vinen, stedet, anekdoter og lidt atmosfære vil hjælpe opmærksomheden om vores produkter. Det vil sætte

nogle drømme og forventninger i gang. Og dermed også til en større vinnydelse. Så er målet sådan

set nået.


- Tag nu for eksempel vores Château de la Rivire. Det er en pragtfuld Fronsacvin. Det ved alle som har

smagt den. Men har man besøgt middelalder-slottet med de mange tårne, ser man foran sig en ridder, der kommer hjem fra

korstog, for at hele sårene, møde sin elskede, og drikke glas efter glas af en af Frankrigs berømte vine. Denne

association hjælpes på vej af en ridder i rustning, som toner frem bag flasken på displays og i annoncer."


Jeg

bladrer lidt i "poesibogen" for at se, hvordan de andre vine præsenteres. Chilevinen Isla Negra fører os selvfølgelig

til nobelpristageren i litteratur Pablo Nerudas hus, som ligger i klitterne ud til Stillehavet. Har man været der, har man ikke

svært ved at komme i den rette stemning.


Wente, det gode californiske vinhus i Livermore præsenteres i en støvsky fra

en flok vilde heste, og La Mancha vinen får naturligvis følgeskab af Don Quijote.


Der er også en mindre afsløring.

Under præsentationen af Château Leret Monpezat, som er Prins Henriks brors vinslot i Cahors, kan man læse, at det

er denne vin (Leret Monpezat), som drikkes på det kongelige Château Caix.


Man kan studere konceptet på www.velvalgtevine.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen