Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

Udvider med praktisk stationcar

(TORINO)Den i sig selv meget rummelige Fiat Stilo får til marts næste år en storebror i form af en stationcar-version.

Fiat har valgt at kalde bilen for Stilo Multi Wagon og indikerer dermed at bilen i bund og grund er en stationcar.



Vil man have

en mere funktionel Fiat med modulærbare sæder og plads til flere end 5 personer må man vælge en Multipla (6

personers) eller den nye Fiat Ulysse med plads til 7 personer.



En Stilo Multi Wagon disker ikke ligefrem op med den flotteste

bagdel i klassen. Designet af den store bagklap virker tungt og er ikke ligefrem bilens force. Bagklappen vil kunne leveres i flere

varianter. Der er mulighed for at åbne glasdelen, men denne feature bliver ikke standard på alle modeller. Bagklappen

åbner til et meget regulært rum, der sluger 510 liter med bagsæderne skudt helt tilbage. Hvis sæderne skydes

helt frem er der plads til 550 liter. Gulvet er helt plant og åbningen stor.



Stilo Multi Wagon er ikke blot en 5-dørs

Stilo med større bagagerum. For at skabe en plan bund i bagageafdelingen benytter Fiat skråtstillede støddæmpere

i Multi Wagon. De fylder ikke ret meget og gør det muligt at designe et bagagerum uden støddæmpertårne,

der ''rager ind'' og stjæler plads. Somme tider går denne løsning dog ud over bilens komfort, men efter alt at

dømme er dette ikke tilfældet i Stilo Multi Wagon, der fjedrede fint under prøvekørslen i Torino.



Motorerne

er overtaget fra det normale Stilo-program. Det vil sige fire motorer. Benzin på 1,6 og 1,8 liter og to udgaver af den meget

fine 1,9-liters JTD-motor. Den mindste commonrail-maskine yder 80 hestekræfter mens storebror giver 115 bomstærke hk af

gøre godt med.



Sikkerhedsniveauet er højt i Stilo Multi Wagon. Som standard byder Stilo 3- og 5-dørs på

6 airbags. Nyt i denne stationcar er sideairbags i bagsædet, der ligesom ved passagersædet kan slås fra med en nøgle.

Om denne sikkerhedsdetalje bliver standard vides endnu ikke, da bilerne først når det danske marked til marts. Men det

ville under alle omstændigheder klæde importøren at gøre denne detalje standard på de danske modeller. Multi

Wagon er en ren 5-personers bil. En løsning med to små ekstrasæder i stil med Peugeot 307 SW fås ikke til

Fiat''en. det kan godt undre lidt, men Fiat har valgt denne løsning fra bl.a af sikkerhedsmæssige grunde.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen