Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Tilgængelig vin

Flere har brændt fingrene. Når der skal investeres i vin, skal der som for andre investeringsobjekter

tages hensyn til, hvordan og hvor nemt det er at sælge investeringen igen. Der er behov for, at vinen skal være "tilgængelig"

også salgsmæssigt. Det skal være kendte "klassikere" i international auktionsmæssig sammenhæng.



Salgskanalerne

vil som nævnt typisk være auktion enten her eller i udlandet. De klassiske auktioner eller via nettet. Der ses bort fra

salg via annoncering eller private kontakter, fordi salgskanalerne generelt skal være tilgængelige.











Nemme at

afsætte

Det sikreste vil være 1. Grand Cru Classe, Bordeaux 2000 og her især Lafite, La Tour og Margaux, der normalt

holder prisen bedst, eller super seconds Bordeaux i årgang 2000 og her især Cos d`Estournel og Leoville-Lacasse. Disse

vine er stadig tilgængelige. Selvom de er dyre, er årgangen i top, og 2000 har endvidere i sig selv "added value".



En

alternativ mulighed ville være top-nord Rhone i 1999. Guigals markvine fra Cote Rotie er ikke tilstrækkeligt tilgængelige,

men eks. Chateau Ampuis, Cote Rotie fra Guigal er stærkt på vej frem og 99 har opnået meget høje ratings

(95-97) hos Parker og er tilgængelig, når den frigives til oktober.



Vinen blev lavet første gang i 1995 og

har allerede eksklusiv status. Guigal står så stærkt internationalt, at topvinene, herunder også Chateau Ampuis,

har en rimelig sikker investeringsmæssig status i topårgange.



Ovennævnte vine er kendte hos auktionshusene

og vil være lette at sælge. London og New York opnår normalt højere priser end København.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen