Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Renaults designchef få pris

Patrick le Quément får den 14. november overrakt den fornemme Raymond Loewy Foundations designpris i Berlin. Han modtager

prisen som en anerkendelse af den markante designlinie, han i de senere år har tilført Renault.



Da Patrick le Quement

i 1987 overtog ansvaret for Renault's designafdeling var kravet fra Renault's koncernchef Louis Schweitzer: Kom med et stærkt koncept,

når det er muligt, og med en markant stil i alle tilfælde. Quement er bl.a. ansvarlig før følgende biler:

Twingo (1992), Scénic (1996), Kangoo (1997) og for nylig Renault's nye biler i luksusklassen: Avantime (2001), Vel Satis (2002)

og Espace IV (2002).



Og med Mégane II (2002) er Renault's modige stil også bragt ind i den mere traditionelle mellemklasse.



Raymond

Loewy Foundation blev stiftet i Hamburg i 1991, og fondet har som formål at skabe større opmærksomhed om design.





Prisen er tidligere gået til så markante designere som Karl Lagerfeldt, Peter Lindberg, Bruno Sacco og Ingo Maurer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen