Del : SMS

Nu er der priskrig på leasing af biler

Leasing
Flere og flere danskere vælger at lease bilen frem for at købe. Det giver øget konkurrence, som kan gøre leasing attraktivt for endnu flere. Foto:

Flere og flere danskere vælger at lease bilen frem for at købe. Det giver øget konkurrence, som kan gøre leasing attraktivt for endnu flere.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er blevet populært at lease biler frem for at købe dem, og det får flere populære bilmærker til at bejle til bilisterne med tilbud på leasing.

Peugeot og Ford har siddet tungt på markedet, men nu har Volkswagen også meldt sig på banen.

»Gennem de sidste år har vi set, at privatleasing er et voksende marked. Derfor skal vi selvfølgelig tilbyde kunderne gode produkter til en konkurrencedygtig pris,« siger Søs Ilum, pressechef i Volkswagen til Ritzau Fokus.

06BUSTrafik---Hjemrejse---H.jpg

I 2015 valgte 18.934 danskere at lease en bil privat. Det er en stigning i forhold til 2014, hvor 12.659 valgte leasing, og i 2013, hvor kun 5566 danskere leasede en bil, viser tal fra bilstatistik.dk.

Den billigste leasingmodel i miniklassen på markedet lige nu er en Ford Fiesta, som koster 0 kroner i udbetaling og har en månedlig ydelse på 1995 kroner for 36 måneder, skriver Ekstra Bladet.

Derefter kommer en Peugeot 208 med 4995 kroner i udbetaling og en månedlig ydelse på 2195 kroner.

02BUSLeasing-til-privatoeko.jpg

Volkswagen udfordrer Peugeot med tilbud på deres Polo BlueMotion, som koster 5000 kroner i udbetaling og en månedlig ydelse på 2299 kroner.

»Vi regner med at fortsætte den kampagne, vi kører nu, og så må vi se, om vi skal udvide yderligere,« siger Søs Ilum.

Hun afviser dog, at Volkswagen vil udvide med leasingtilbud på Danmarks mest solgte bil i 2015, Volkswagen UP.

Men danskerne kan se frem til, at endnu flere bilmærker snart melder sig ind i priskrigen, vurderer Thomas Møller Sørensen, branchedirektør for bilbranchen i Dansk Industri.

Pics-leasing

Han nævner ikke, hvilke mærker der kan være tale om, men den øgede konkurrence vil gøre det attraktivt for endnu flere danskere at lease frem for at købe, siger Thomas Møller Sørensen.

»Jo mere konkurrence der bliver, jo kortere og mere fleksible bliver leasingperioderne, og jo større bliver udbuddet af bilmodeller. Det vil appellere til endnu flere forbrugere, som kan drage fordel af leasing,« siger han.

Flere undersøgelser viser, at især unge er begejstret for leasing, men priskrigen kan også gøre leasing fordelagtigt for familier, siger Thomas Møller Sørensen.

Hvis man er i tvivl, om det kan betale sig at lease, skal man overveje, om man nogenlunde nøjagtigt kan forudse, hvor mange kilometer, man kommer til at køre.

»Hvis man kan sige med sikkerhed, at der ikke kommer store uforudsete transportbehov, kan leasing være en rigtig god idé. Hvis man derimod ikke ved, om der kommer en uforudset sommerferie eller vinterferie, kan det være mindre fordelagtigt, fordi du oftest skal betale en merudgift for de kilometer, du kører ud over det, der ligger i tilbuddet,« siger Thomas Møller Sørensen.

Fakta: Leasingpriser på biler i mellemklassen

  • Ford Focus: 0 kroner i udbetaling, 2995 kroner i ydelse for 36 måneder
  • Peugeot 308: 3995 kroner i udbetaling, 2995 kroner i ydelse for 36 måneder
  • Volkswagen Golf: 5000 kroner i udbetaling, 3299 i ydelse for 36 måneder

Kilde: Ekstra Bladet

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere