Del : SMS

Lav valuta vil lokke danskere til London

BRITAIN-EU/
Big Ben. Foto:

Pundet rasler ned, og det kan lokke danske turister til den engelske hovedstad London.

Artiklen fortsætter under annoncen

Uroen omkring Englands EU-medlemskab har medvirket til at den engelske valuta på få måneder har tabt omkring ti procent af sin værdi. Det gør det attraktivt for danske turister at holde ferie i den populære engelske hovedstad.

»De samlede omkostninger ved at tage på storbyferie i London er faldet markant. Hotelophold, restauranter og indkøb er blevet markant billigere i de seneste måneder. Samtidig betyder den store konkurrence på flyafgange, at billetterne er billige,« siger Jesper Ewald, der er indkøbs og produktchef i FDM travel.

Han forventer, at faldet i den engelske valuta vil lokke flere danskere til England. Det tager dog som regel et par måneder, før danskerne får øjnene op for valutabesparelser, forklarer han.

England er Danmarks tredje største eksportmarked, og når landets valuta bliver mindre værd, gør det ondt på danske eksportvirksomheder. Til gengæld kan turisterne glæde sig over de lavere priser.

Jesper Ewald forklarer, at London i hvert fald er i top tre over de mest populære storbyer blandt danske turister. På det seneste har den høje valuta kurs dog lagt en dæmper på efterspørgslen. Med de seneste måneders kursfald kan man dog forvente, at flere danskere vil tage en forårsferie i London.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere