Del : SMS
Berlingske Business

Julefrokost-sex er utrendy

julefrokost

Vi elsker at læse og snakke om udenomsknalderi til julefrokosten. Men det er et fåtal, der rent faktisk gider det.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvad med et udenomsknald på kopimaskinen med nissehuen kækt på sned og blodet fuldt af snapsepromiller?

Hvis du siger nej tak, så er du blandt flertallet på 95 procent af de voksne danskere, der ikke har lyst til at sætte parforholdet på spil for en fiks ide hjulpet godt på vej af alkohol i stride strømme. En meningsmåling, som analysefirmaet Wilke har lavet for Nyhedsbureauet Newspaq, viser således, at kun fem procent tror, de kunne finde på at være deres partner utro til en kommende julefrokost.

Læs om 10 katastrofale julefrokoster i danske firmaer

Se julefrokostens fæ i øjene

Julefrokost: Chefen går sidst hjem

Otte procent af de adspurgte i alderen 15 til 69 år har så taget skridtet fuldt ud og været utro til en julefrokost.

Medieskabt myte

Tallene viser, at det er en myte, at danske julefrokoster er de rene swingerfester med nissehuer og guirlander. Det mener samlivsrådgiver og forfatter Ingrid Ann Watson, der har 22 års erfaring som parterapeut.

- Mediernes fokus på utroskab til julefrokosten får os til at tro, at alle gør det. Men det er ikke så almindeligt igen. Flere og flere indser, at det ikke er fornøjelsen værd at dyrke en omgang hurtig kopimaskine-sex. Nogle af dem, der gør det, vil jo komme galt afsted og ende med en skilsmisse i det nye år, siger hun.

Og det er faktisk ved at blive helt utrendy at give efter for lysterne, når safterne stiger i takt med indtagelsen af julebajere og kulørte drinks.

Borgerlige skilsmissebørn

'Generation skilsmisse-børn' er nemlig repræsenteret i den yngre del af undersøgelsen. Og de har oplevet konsekvenserne af deres forældres fejltrin.

- De er blevet mere stringente og borgerlige end deres forældre på det her punkt. Hvis de skal skilles, så skal det ikke være på grund af sex i en garderobe med frakkerne hængene omkring sig. Så skal det være fordi, man simpelt hen ikke elsker hinanden mere, siger Ingrid Ann Watson.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere