Berlingske Business
LIVE
12:59 Aldi hyrer rutineret discountdirektør

Henne Golfklub er på mærkerne

I disse internet-tider er hovedparten af de danske golfklubber, mærkeligt nok, ikke specielt på mærkerne, men gode

undtagelser findes heldigvis, og til disse hører, lige så mærkeligt, Henne Golfklub i kanten af Blåbjerg

Klitplantage mellem Nymindegab og Vejers på den jyske vestkyst.


Umiddelbart forventer man ikke at finde Danmarks måske

bedste golfklub-hjemmeside på de kanter, men et besøg på www.henne-golf.dk afslører tydeligt, at de fleste

andre danske golfklub-hjemmesider lader meget tilbage at ønske.


Forklaringen ligger pudsigt nok i, at en lystfisker med

egen grafisk tegnestue lidt tilfældigt blev indblandet i www.henne-golf.dk. Det gælder Laust Nielsen, der driver Nielsens

Grafiske Tegnestue i Bryrup mellem Silkeborg og Nr. Snede. Han har handelsfirmaet Jørn Bolding A/S (transportmateriel) som

fast kunde, og Jørn Bolding er næstformand i Henne Golfklub.


Da Bolding erfarede, at Laust Nielsen havde designet

de populære og velfungerende lystfisker-hjemmesider www.dagkort.dk og www.godtgrej.dk, blev sidstnævnte også bedt

om at designe en funktionel hjemmeside for Henne Golfklub.


- Jeg er endnu ikke golfspiller, fordi lystfiskeriet tager det meste

af min fritid, men jeg har dog meldt mig i i den nystiftede Himmelbjerg Golf Club her i Them kommune - uden dog endnu at have slået

et slag, fortæller Laust Nielsen, der uden personligt golfkendskab således måtte støtte sig kraftigt til,

hvad golfspillere fortalte ham, inden han gik i gang med at designe www.henne-golf.dk.


Alligevel blev resultatet markant anderledes

og præsentabelt end hovedparten af de bestående golfklub-hjemmesider.

Detaljerede kort

- For en grafiker skinner det

tydeligt igennem, at alt for mange hjemmesider fremstilles af »amatøragtige«golfspillere fremfor professionelle web-designere,

lyder det fra Laust


Nielsen. - Og dét er en skam, fordi web-mulighederne kun sjældent udnyttes maksimalt af en

ikke-grafiker.


Via Henne Golfklubs hjemmeside er det f.eks. muligt at udprinte både et scorekort og et grafisk kort over

hvert eneste hul på banen med en kort kommentar til, hvordan det enkelte hul bør spilles, og det samme er tilfældet

med en kørselsvejledning til banen - mere deltajeret og både hurtigere fundet og udprintet end f.eks. via Kraks hjemmeside.


-

Vigtigt for at golfklub er det også at promovere sine sponsorer, og denne promovering får hver eneste hulsponsor med navn,

logo og link-henvisning sammen med det pågældende hul på den elektroniske baneguide, forklarer Laust Nielsen, som

er gået et skridt videre og har genbrugt samtlige 18 »hul-kort« til at lancere klubbens egne »frimærker«.


Et

ark består af 50 stk. og indeholder også diverse fotos fra banen og en total huloversigt. To ark - altså 100 mærker

- sælges for 79 kr., og mærkerne bruges flittigt af golfklubbens medlemmer som dekorationer på postforsendelser

til venner og bekendte, der spiller golf i andre klubber. Dertil kommer, at samtlige18 hulsponsorer -som også figurerer med

navns nævnelse på mærkerne - påskønnes med ark kun med lutter mærker fra deres personlige sponsorhul.






Stor

opmærksomhed

Frimærke-ideen er måske nok ny i golfverdenen, men ikke i Laust Nielsens egen faglige verden, idet han

gennem de senere år har designet adskillige sådanne frimærker - et udvalg, som i øvrigt kan ses på

www.b2bpost.dk.


- Ved siden af rigtige frimærker på breve og brevkort har disse mærker faktisk en stor opmærksomhedsværdi,

så stor, at nogle firmaer ganske enkelt er begyndt at bruge dem som reklamer, mener Laust Nielsen, hvis næste professionelle

golfklub-hjemmeside meget naturligt bliver hans egen klub, Himmelbjerg Golf Club, selvom han altså stadig ikke har slået

sit første slag i den endnu.


Det er selvfølgelig meningen, at denne hjemmeside skal udformes efter samme recept

som Henne Golfklubs - først og fremmest med 18 »hul-kort« og banens scorekort klar til udprintning, så kommende

gæster kan spille banen i teorien, inden de skal spille den i praksis.


Et enkelt »frimærke« fra Himmelbjerg

Golf Club findes allerede og har været med til at markedsføre den nystartede golfklub. Dét er naturligvis også

designet af Laust Nielsen, som i øvrigt venter spændt på den 6. februar, hvor e-handelspriserne for de bedste danske

web-sider i 2001 afsløres. Rygterne siger, at hans www.dagkort.dk hører til favoritterne i innovator-kategorien. Ikke

underligt, at Henne Golfklub er tilfreds med at have formået Laust Nielsen til også at give sig i kast med golfklub-hjemmesider.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen