Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

En ny organisation hos Mazda tager form

I spidsen for det nye Mazda Motor Denmark står adm. dir. Klaus Oest, der i øjeblikket er ved at danne det netværk

af forhandlere, der skal til for at dække hele landet. Den tidligere importør har gennem de sidste 30 år solgt

så mange Mazda''er, at der ruller ca. 135.000 af slagsen rundt på de danske veje.



- Jeg forventer, at der bliver tale

om 20 salgssteder og 55 servicepunkter. De vil naturligvis alle blive baseret på den nye EU-forordning. Det medfører,

at køretiden frem til et servicepunkt ikke bliver længere end den var til det gamle forhandlernet, siger Klaus Oest, der

kommer fra en stilling hos Ford som ansvarlig for bl.a. forretningsudvikling.



Organisationen, der skal varetage bl.a. slag og

reservedele bliver på 15 personer, der får til huse i samme bygning i København, der huser Ford. Ford ejer som

bekendt Mazda, men Klaus Oest understreger, at der kun bliver tale om kontorfællesskab der omfatter neutrale områder såsom,

post, kantine og telefonomstilling.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen