Del : SMS
Berlingske Business

Danskerne står i kø efter Up

VW Up 2
VW præsenterede en vinterversion af Up på et motorshow i foråret. Foto:

Mein Gott! Både VW-fabrikken og den danske importør er overrumplet af succesen for den lille VW Up.

Artiklen fortsætter under annoncen
En lille, brændstoføkonomisk bil til under 100.000 kroner. og med det prestigefyldte VW-mærke på snuden. Dét er noget, danskerne kan lide:  Den lille VW Up nærmer sig det skarpe hjørne med 10.000 solgte og indregistrerede biler i år, mens danskerne stadig står i kø.

"Vi betræber os på at holde leveringstiden på ca. tre måneder. Men det kan variere meget. For nogle modeller går det hurtigere, mens det kan tage længere tid, hvis der er tale om specielle modeller," siger Søs Righolt Ilum, pressechef i Semler, der importerer VW.

Køberne har et stykke hen ad vejen mulighed for at skræddersy deres Up, og f. eks. en speciel lakering betyder en længere produktions- og leveringstid.

Se billederne: De mest solgte modeller i 2012

"Men fabrikken havde heller ikke forudset, at Up ville blive så populær i Danmark. Men vi gør vores bedste for at holde leveringstiden nede," siger Søs Righolt Ilum.

Indtil videre er der i år indregistreret 9.646 VW Up, så mon ikke det med ventelisten bringer salget op over 10.000 køretøjer.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere