Del : SMS
Berlingske Business

Danskere fanget i London med spærrede kreditkort fra Danske Bank

dankort
Danske Bank slettede torsdag 15.000 dankort på grund af en menneskelig fejl. 2.000 af kortene er stadig spærrede. FOTO: Bax Lindhardt/Scanpix. Foto:

2.000 Danske Bank-kunder fik i går spærret deres kort ved en fejl. To af dem blev fanget i London uden penge og en hotelregning, de ikke kunne betale.

Artiklen fortsætter under annoncen

Rasmus Brink ville bare give konen sin julegave; en shoppetur til London. Men den skønne ferie forvandlede sig til en meget uheldig situation, efter at Danske Bank torsdag slettede 19.000 kunders dankort i sit system. Fredag er 2.000 kunders dankort stadig låst.

Dankort

Rasmus Brink var nemlig en af de uheldige, der fik spærret kortet, så han og konen ikke kunne betale hotelregningen, shoppeturene blev aflys, og de havde udsigt til ikke engang at få bilen tilbage fra parkeringen, når de kom hjem til Kastrup Lufthavn søndag.

»Jeg har kontaktet Danske Bank fire gange, og de har intet gjort for os. Deres rådgivere har givet os modstridende oplysninger, og vi kan ikke bruge kortet. Så vi sidder med håret i postkassen,« siger Rasmus Brink.

Dankort

Danske Bank sagde efter torsdagens fejl, at man ville sende nye dankort ud til de 2.000 berørte kunder, men kortene vil først nå ud til kunderne mandag, eller i bedste fald lørdag. Det ville dog ikke hjælpe Rasmus Brink, der stod uden en krone på lommen og uden mulighed for at betale sin hotelregning.

»Når vi kommer hjem fra London, lukker vi både vores privat- og virksomhedskonto i banken. Jeg har været kunde i over 10 år, men det her vil jeg altså ikke finde mig i,« siger han.

Danske Bank vil ikke kommentere på den konkrete sag, men de beklager hele miseren dybt, og presserådgiver Peter Kjærgård siger, at Danske Bank har instrueret sine kunderådgivere i at hjælpe deres kunder på enhver måde.

Danske Bank oplyser sent fredag eftermiddag, at de nu - efter Berlingske henvendelse tidligere på dagen - har løst problemerne for i hvert fald Rasmus Brink og hans kone.

Danske Bank

Det er uvist, hvor mange kunder, der er blevet ramt på samme måde som Rasmus Brink og konen, men 2.000 kunder får ikke adgang til dankortautomaten før lørdag eller måske mandag, så de uheldige ramte må nøjes med kontanter, Mobile Pay eller en helt tredje betalingsmulighed, hvis man vil af med penge i weekenden.

Danske Bank opfordrer kunder til at kontakte deres personlige kunderådgiver eller Danske Banks kundetelefon, hvis de oplever problemer i forbindelse med dankortnedbruddet.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere