Del : SMS
Berlingske Business

Sådan går det med gourmetforretningerne

Berlingske Premium har, med baggrund i over 35 af landets mest kendte og benyttede gourmetforretninger, analyseret i hvilken grad - og for hvem - det kan svare sig at satse på luksusfødevareprodukter.

Fælles for de medvirkende selskaber er, at de alle har satset på at sælge produkter af en væsentlig højere kvalitet end de der normalt findes på hylderne i supermarkedet. Ser man bort fra forskelligheden af produkterne, så kan de medvirkende virksomheder yderligere deles op i to kategorier; de veletablerede traditionsrige virksomheder med en forholdsvist stabil og loyalkundegruppe, og iværksætterselskabet, der forsøger at skabe sin egen hylde på markedet.

Analysen tegner et positivt billede af udviklingen i virksomhedernes toplinje, men viser også at der er stor forskel på selskabernes evne til at tjene penge: Hvor enkelte selskaber, som f.eks. Summerbird, genererer store overskud, er det overordnede billede mere broget, og et par af selskaberne har decideret blodrøde tal på bundlinjen.

Det får du også med i analysen:

- Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad

- Analyse af drift og profitabilitet

- Tendenser blandt virksomhederne

  
Køb og download analysen nedenfor


Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere