Del : SMS

Analyse af 32 bilforhandlere og -importører

Biler_premium_analyse
Foto:

Det kører godt for bilbranchen, som på to år har oplevet en stigning i nettoomsætningen på 15 procent, mens årsresultatet er steget med 17 procent. Det viser en ny analyse lavet af Berlingske Research

Det kører godt for bilbranchen, som på to år har oplevet en stigning i nettoomsætningen på 15 procent, mens årsresultatet er steget med 17 procent. Det viser en ny analyse lavet af Berlingske Research baseret på de tre seneste årsregnskab fra 32 af de største bilforhandlere og -importører.

Branchen for salg af biler, som inkluderer salg af personbiler, varevogne og minibusser, samt udover forhandlere ydermere omfatter leasingselskaber og importører, er kendetegnet ved at være domineret af Semler Holding samt Interdan Holding der udgør hhv. 18 pct. og 11 pct. af brancheudsnittet fordelt på nettoomsætning.

Fordelingen af overskud og underskud vidner om, at branchen generelt klarer sig pænt. Fire ud af de 32 analyserede virksomheder udviste et underskud i 2010, mens det tal var faldet til tre i 2011 og 2012. To virksomheder udviste et underskud i alle tre analyse år, mens hele 26 af virksomhederne, svarende til godt 81 pct. realiserede et positivt resultat i hele analyseperioden. Det til trods har branchen været under stort pres de seneste år, især forhandlerne har måtte justere deres forrentning, for fortsat at kunne levere positive resultater.

Køb analysen nedenfor og se alle detaljer.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Sæt processerne i automatgear

Interview med Koncernchef, Thomas Honoré, ColumbusVi støder alle på det i vores arbejde. Forretningsprocesser, der ikke helt fungerer, er kedelige eller er omstændige, men ikke desto mindre nødvendige...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere