Del : SMS
Berlingske Business

Bør du lease eller eje?

Hver gang regeringen snakker omlægning af bilafgifterne holder bilmarkedet vejret. For hvordan vil man som køber være stillet efter en afgiftsreform. Nu snakker regeringen reform igen. Det skal være billigere at køre grønt. Bilmarkedet holder vejret.

Sidst vi havde et indgreb på bilområdet var i marts, hvor regeringen vendte tommelfingeren nedad for bilforhandlernes leg med demo-biler og leasingselskabernes ditto med afgifterne på leasingbiler.

Med ét er der med det indgreb blevet vendt op og ned på mulighederne, hvis man står overfor at skulle vælge egen bil, firmabil eller privatleasing.

I denne PLUS-pakke kigger vi nærmere på mulighederne, og vi konkluderer, at det stadig er mest attraktivt med firmabil, hvis man vel at mærke vil have en luksusbil. Ved en billigere bil, kan det se anderledes ud.

I pakken får du artiklerne:
  • Ny afgiftsreform presser bilmarkedet
  • Store omvæltninger ved bilkøb
  • Analyse af 9 nye luksusbilmodeller
Bilerne i analysen er:
  • Audi A4 1,8 TFSI
  • Audi A6 2,0 TDI
  • BMW 116d ED
  • BMW 320d ED
  • BMW 520d
  • Citroën C4 Vti 95
  • Mercedes-Benz B 180 CDI
  • Mercedes-Benz C 200 CDI
  • Mini One

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere