Berlingske Business
LIVE
16:47 Novos ærkerival får 250 millioner for at »sladre« om konkurrent

Vivendis kæmpetab

I samme periode i fjor var der et overskud på 22 mia. euro. Vivendi Universal er verdens næststørste mediekoncern

efter AOL Time Warner.


På børsen i Paris er Vivendis aktier faldet over 25 pct. til 11 euro. Siden årets

begyndelse er Vivendi-aktiernes markedsværdi faldet med 80 +ct.



USA''s faldende oliebehov

(NEW YORK) En forventet højere

global olieproduktion og et faldende oliebehov i USA holder oliepriserne i ave. Men frygten for en amerikansk aktion mod Irak forhindrer

dog spektakulære prisfald.


Det er den stigende bekymring i USA for en forsinket genoplivning af økonomien, der

har fået virksomhederne til at sænke produktionen og dermed energiforbruget af frygt for at komme til at brænde

inde med for store lagre af usolgte varer.



Godt salg i elektronik

(STOCKHOLM) I Sverige er handelen med elektroniske produkter

ikke særlig berørt af de store udsving i IT-aktierne på børserne. Tværtimod køber forbrugerne

livligt ind af computere med tilbehør og af tv-apparater og dvd-afspillere. Elektronikhandelskæden Siba øgede

således i juli omsætningen med 52 pct. sammenlignet med i fjor. Trods priser på henved 12.000 kronor skifter flere

og flere deres gamle tv-apparater ud med et moderne widescreen-apparat.



Credit Suisse i tab

(BASEL) Credit Suisse Group

har sluttet årets andet kvartal med et nettotab på 579 mio. schw. franc (396,5 mio. euro) efter at have haft et nettoudbytte

på 1,3 mia. schw. frank i april kvartal 2001. Credit Suisse har i indeværende års første halvdel haft et

nettotab på 211 mio. schw. frank.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen