Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

Virksomhedernes verden<br>

Nokia fik



overskud

Den finske mobiltelefongigant Nokia fik et overskud på 0,18 euro (1,33 kr.) per

aktie i tredje kvartal 2003. Det oplyste koncernen torsdag. Resultatet før skat blev på 1260 mio. euro (9,4 mia. kr.),

og omsætningen løb op i 6,9 mia. euro (51,3 mia. kr.). Analytikerne havde ventet et overskud på 0,17 euro per aktie,

et resultat før skat på 1211 mio. euro, og en omsætning på 6,9 mia. euro ifølge en rundspørge

foretaget af SME for det svenske nyhedsbureau Direkt.



For fjerde kvartal venter Nokia et overskud i størrelsesordenen

0,20-0,22 euro per aktie.

Luftig aftale

Air France og KLM underskrev torsdag aftalen om at gå sammen i et nyt luftfartsselskab,

der vil blive Europas største. Sammensmeltningen af de to selskaber foregår ved, at Air France opkøber aktier

i KLM til 800 millioner euro. RB-Børsen

Sony Ericsson får overskud

For første gang i selskabets to årige

historie fremlægger Sony Ericsson nu et kvartalsregnskab med plus på bundlinjen. Fremgangen skyldes design og kvalitet,

siger det fælles selskab. Med 296 mio. kr. i overskud i tredje kvartal ud af en omsætning på 9,6 mia. kr. er Sony

Ericsson godt på vej, for selskabet præsterede et underskud på hele 881 mio. kr. samme periode sidste år.

Sony Ericsson har med sin glatte, veldesignede stribe af telefoner formået at skaffe et godt hul mellem dominerende Nokia, prisfokuserede

Siemens og Samsung.



et godt hul mellem dominerende Nokia, prisfokuserede Siemens og Samsung.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen