Del : SMS
Berlingske Business

Virksomheder er trætte af gebyrer

Gebyrer

Der er kommet for mange gebyrer, svarer en række virksomheder i en ny meningsmåling.

Artiklen fortsætter under annoncen

Mængden af gebyrer har taget overhånd, svarer en række virksomheder i en ny meningsmåling lavet af analysefirmaet Wilke for Jyllands-Posten.

Ud af 355 adspurgte virksomheder svarer 80 procent, at de af frygt for kundernes reaktion forsøger at undgå brugen af gebyrer. 38 procent svarer desuden »ja« til, at mængden af gebyrer har taget overhånd, hvorfor de slet ikke vil bruge gebyrer.

Halvdelen af virksomhederne vurderer samtidig i rundspørgen, at de i stigende grad selv bliver afkrævet gebyrer af enten samhandelspartnere eller af det offentlige.

I landbrugsorganisationen Landbrug & Fødevarer nævner direktør Søren Gade for eksempel, at slagterierne betaler gebyrer for at blive kontrolleret af de myndigheder, der er oprettet med det formål at kontrollere.

»Man snakker om lettelser nogle steder, men så får man bare med fuld hammer på gebyrer alle mulige andre steder,« siger han til avisen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere