Del : SMS
Berlingske Business

Sydenergi siger ja til Stofa-opkøb

Fibernetselskabet Sydenergis repræsentantskab har godkendt koncernens opkøb af kabel-TV-selskabet Stofa for 1,9 milliarder kroner. Opkøbet er fortsat betinget af godkendelse af de danske konkurrencemyndigheder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Kabel-TV-selskabet Stofa ser ud til at få nye ejere. Et stort flertal i det syd- og sønderjyske fibernetselskab Sydenergis (SE) repræsentantskab har nemlig godkendt koncernens tidligere annoncerede forventning om et opkøb af Stofa, oplyser SE i en pressemeddelelse.

Hele 92 procent af de tilstedeværende 245 medlemmer af SEs repræsentantskab stemte ja til købet ved et repræsentantsskabsmøde i Vojens tirsdag. Det var altså et overvejende flertal, der sagde ja til koncernens opkøb af TV- og bredbåndsudbyderen Stofa, og den beslutning glæder Niels Duedahl, administrerende direktør i SE, der beskriver købet som en styrkelse af både den eksisterende forretning inden for internet og TV og koncernens samlede lønsomhed.

- Vi mener, at SE og Stofa er et oplagt match, hvor de gode kundeoplevelser udgør det ene ben i begge vore virksomheders succes, mens kundernes medbestemmelse udgør det andet. Vi deler med andre ord en folkelig forankring, og med stærke kompetencer, der styrker hinanden på henholdsvis TV og internet, får vi nu mulighed for at gøre SE til en endnu mere solid forretning til gavn for konkurrencen og dermed kunderne, udtaler Niels Duedahl i en pressemeddelelse fra SE.

SE har købt Stofa for 1,9 milliarder kroner af den svenske kapitalfond, Ratos.

Det er fortsat en forudsætning for handlens endelige godkendelse, at konkurrencemyndighederne godkender købet. Den afgørelse ventes ifølge SE at finde sted i løbet af første halvår 2013.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere