Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Styrken er forskelligheden

Er det ikke at gøre noget halvt, at AHTS, Handelskammeret og Horesta stadig skal bestå?


- Styrken er netop, at vi

formår at kombinere de ståsteder og den balast de enkelte organisationer har samlet op gennem tiderne med et stærkt samlet

fremstød og en fornyelse.


Hvor skal den enkelte virksomhed henvende sig - i de gamle organisationer eller i den nye HTS?


-

Der er jo fortsat en lang række brancheforeninger, der hører til under Handelskammeret, Horesta eller AHTS, og der skal

de fortsat være. Det er så brancheforeningerne, der er med i HTS - og her kan de vælge kun at være med i arbejdsgiverdelen,

interessedelen eller i begge dele. Arbejdsgiverdelen er det gamle AHTS, mens interessedelen er Handelskammeret.


Hvor skal der

forhandles overenskomster for fremtiden?


- Det skal der udelukkende gøres i HTS-A - altså i det nuværende

AHTS, som er blevet omdøbt og udvidet. Alt hvad der har med overenskomster at gøre ligger i den streng.


Dansk Transport

& Logistik er sprunget fra - ærgrer det jer?


- Alt andet lige vil vi selvfølgelig gerne have så mange

med som muligt. Men vi har respekt for, at DTL skal bruge mere tid, inden de er modne til at være med i HTS hele vejen rundt.

Vi er stadig i tæt kontakt med DTL, og mener kun det er et spørgsmål om tid, inden de bliver knyttet rigtigt på.


Hvad

siger I til, at Dansk Handel & Service mener, at HTS er visionsløs?


- Udtalelsen er kommet, inden vi holdt vores pressemøde

og de kendte den konkrete konstruktion. Vi har jo vores fokusområder, hvor vi har sat kød og blod på, hvad vi vil

politisk. Og her er et af punkterne videnssamfundet. Men det er korrekt, at vi i den fase, hvor vi skulle have vedtaget strukturen

ikke fokuserede på, hvad vil ville politisk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen