Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

Stressede forsikringsfolk

Det er positivt at have travlt, men det er forbandet, når det udvikler sig til egentlig stress, siger formanden for Danske Forsikringsfunktionærers Landsforening,

DFL, Henrik Frimand-Meier til bladet Fællesrådet.



I en ny undersøgelse kan han sort på hvidt se, at

en stor del af hans medlemmer føler, at dynamikken tager overhånd på deres arbejdsplads. For næsten halvdelen

af forsikringsfunktionærerne føler sig stressede på jobbet.



Mens 33 procent af forsikringsfunktionærerne

under 30 år er stressede, gjaldt det 43 procent af de 30-39-årige, 49,1 procent af de 40-49-årige og 50,4 procent

af dem over 50 år.



En stressfaktor for mange kan være, at de meget ofte skifter chef og dermed måske sjældent

har personaleudviklingssamtale med den samme chef flere år i træk. nika

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen