Berlingske Business
LIVE:  God weekend

Sprudlende investeringslyst sikrer hotellernes fremtid

hotel
Foto:

Der bliver ikke sparet på investeringskronerne i hotelbranchen, og det er gode nyheder for branchens fremtid.

Artiklen fortsætter under annoncen

Fremtiden for den danske hotelbranche ser lys ud, og det skyldes i høj grad den blomstrende investeringslyst, der hersker i øjeblikket.

Det siger Mette Feifer, der er markedsdirektør hos Dansk Erhverv, efter at 2016 blev det syvende rekordår for danske hoteller, når det kommer til overnatninger.

- Fremtiden for hotelbranchen ser god ud, og branchen er helt klar til at investere i flere turister til Danmark.

- Lige for tiden går der ikke en dag eller en uge uden store investeringer på det her område, siger hun og peger på Royal Arena i Ørestad og et nyt badeland i Høje Taastrup som eksempler.

Faktisk har investeringslysten været så stor i hovedstadsområdet, at det er blevet overhalet af byer vest for Storebælt, når man kigger på, hvor stor en del af hotelværelserne, der er blevet solgt.

- Der er kommet rigtig mange nye hoteller samtidig med, at man har oplevet en vækst i antallet af overnatninger. Derfor stiger udnyttelsesgraden ikke lige så meget i procent, som den gør andre steder i landet, siger hun.

Antallet af overnatninger i Region Hovedstaden og Sjælland er steget med tre procent, mens det øvrige Danmark har oplevet en stigning på seks procent. Det viser tal fra Danmarks Statistik.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Frem mod sidste runde i det franske præsidentvalg er Sampension særlig opmærksom på faktorer, der kan ryste eurozonen.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen