Berlingske Business

Priserne er stadigvæk pressede for voksende SAS

SAS - 20170508111220463_org.jp
SAS fløj 2,4 millioner passagerer i april. (arkivfoto) Free/Colourbox

Flere fløj med SAS i april, men passagererne presser stadig prisen i et hårdt marked. Det viser seneste tal.

Artiklen fortsætter under annoncen

SAS fløj 2,4 millioner passagerer i april, en stigning på 2,4 procent. Det viser de seneste trafiktal fra selskabet. Markedet er dog fortsat under et tungt pres.

Den gennemsnitlige pris faldt med syv procent i forhold til sidste år.

»Selv om efterspørgslen vokser, så er markedet stadig udfordrende, med afkastet på historisk lave niveauer.«

»Derudover er priserne på flybrændstof steget i forhold til samme år,« skriver SAS i sin meddelelse om udviklingen.

Påsken, der i år faldt i april, har hjulpet SAS godt i kvartalet.

SAS fløj 2, 4 millioner passagerer i april, en stigning på 2,

Den samlede mængde udbudte biletter, målt på antallet af fløjne sædekilometer, steg med 8,2 procent mens antallet af kilometer fløjet med passagerer er steget 17,7 procent.

Det betyder, at SAS kunne fylde sine fly med gennemsnitligt 76,3 procent, et hop fra 70,1 procent i samme periode sidste år.

Det er afgørende for flyselskaber at fylde flyene så meget som muligt, da de faste omkostninger ved en flyafgang er omtrent de samme, om flyet er helt fyldt eller tomt.

Ærkerivalen Norwegian kunne fredag fremvise en vækst i antallet af passagerer i april på 15 procent til 2,64 millioner passagerer.

I januar overhalede Norwegian SAS og blev Skandinaviens største flyselskab.

SAS SAS leverer igen overskud

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen