Del : SMS
Berlingske Business

Løkke kræver mere synligt Vækstforum

pix-larsløkke-alm
Lars Løkke Rasmussen sagde det meget klart, da han for præcis et år siden holdt sin første tale som statsminister: »Min søn på 19 år kender ikke begrebet ungdomsarbejdsløshed, og sådan skal det fortsat være. Det skal forblive et ekko fra meget gamle dage,« lød det fra Folketingets talerstol. Foto:

Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) kræver nu ekstra synlighed fra regeringens eget Vækstforum, der ifølge eksperter er kommet elendigt fra start. Det skriver dagbladet Børsen.

Artiklen fortsætter under annoncen
»Vækstforum-arbejdet er jo ikke slut endnu. Det kører hele året ud. Jeg lægger selv meget vægt på det første møde, vi skal have efter sommerferien, hvor vi vil være færdige med en analyse, der beskriver det danske samfunds egentlige vækstudfordringer. Det er vigtigt, at der kommer fuld synlighed omkring det,« siger Lars Løkke Rasmussen.

Han understreger, at Vækstforum lukker og slukker ved udgangen af året og ikke bliver forlænget. Men regeringschefens planer om, at Vækstforums 27 medlemmer selv skulle gå i medieoffensiven med en livlig debat og sætte den politiske dagsorden, er endt i fiasko.

Et højprofileret medlem som A.P. Møller-Mærsks topchef Nils Smede-gaard Andersen nægter at udtale sig om de danske udfordringer i pressen, og Vækstforum er generelt helt usynligt, vurderer Hans Engell, politisk kommentator.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere