Del : SMS
Berlingske Business

Højere produktivitet med udlændinge

Artiklen fortsætter under annoncen

Står det til Dansk Industri, kan Danmark og landets virksomheder ikke gøre nok for at få de globale nomader til at slå vejen forbi. Med organisationens ord er de globale nomader »rejsende i værdifuld viden«, fordi de undervejs i karrieren jorden rundt samler alsidig viden op, som kan høstes, mens nomaden gør stop i et land.

Gareth Watkins.
LÆS MERE : Den globale nomade

»Den globale nomade bringer en meget værdifuld viden og erfaring med sig. Der er som regel tale om højt uddannede personer, som bidrager direkte til bundlinjen i de virksomheder, de arbejder i. Men man er også nødt til at gøre sig klart, at de globale nomader ikke er her for vores skyld men alene for deres egen og deres karrieres skyld. De har tårnhøje forventninger til det sted, de skal arbejde og opholde sig, og deres krav er lige så høje,« siger chefkonsulent i DI Martin Steen Kabongo.

Gode grunde

I en undersøgelse, som blev offentliggjort tidligere i år, og som bl.a. medlem af regeringens vækstforum professor Jan Rose Skaksen, CBS, står bag, viser det sig, at produktionsvirksomheder, der ansætter udenlandsk arbejdskraft, oplever en stigning i produktiviteten med ikke mindre end 15 procent. »Der er alle gode grunde til at forbedre forholdene for de veluddannedes adgang til Danmark. Det gælder i virksomhederne, og det gælder uden for,« siger Martin Steen Kabongo.tok

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere