Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

H+H International tror på ny fremgang i 2017

hh
ARKIVFOTO

H+H International venter i 2017 en organisk vækst i omsætningen på 5-7 pct., samt et driftsresultat før af- og nedskrivninger samt særlige poster (EBITDA) på 220-240 mio. kr.

De særlige poster ventes at udgøre omkring 25 mio. kr., og der er planlagt investeringer for 120 mio. kr.

Det fremgår af selskabets årsregnskab for 2016.

Billede
For abonnenter LÆS MERE : Containerbranchen er ved at smelte helt ned

I 2016 opnåede H+H International en organisk vækst på 6,4 pct., målt i lokale valutaer og på organisk basis, samt et driftsresultat før af- og nedskrivninger samt særlige poster (EBITDA) på 210,6 mio. kr.

H+H International har i forbindelse med årsregnskabet for 2016 gennemgået sine langsigtede finansielle mål og fundet anledning til at løfte målsætningen for driftsmarginen (EBIT) før særlige poster.

H+H's nye langsigtede mål er således en EBIT-margin før særlige poster på 8-10 pct. mod den tidligere målsætning om 6-8 pct.

I 2016 leverede selskabet, der tjener sine penge på porebeton, en EBIT-margin før særlige poster på 7,6 pct.

building house on blueprints with worker - construction project

Det langsigtede mål for afkastet af den investerede kapital (ROIC) er fastholdt på "minimum 12 pct."

I 2016 landede den post på 15,5 pct.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen