Del : SMS

Danskerne tror på fem gode år

fremtid
Der er igen tro på fremtiden og mindre frygt for arbejdsløshed og økonomisk nedgang, viser en ny meningsmåling fra Greens Analyseinstitut ifølge Børsen. Foto:

En ny meningsmåling viser, at 72 procent af danskerne tror, at dansk økonomi går fem gode år i møde

Artiklen fortsætter under annoncen

Der er igen tro på fremtiden og mindre frygt for arbejdsløshed og økonomisk nedgang, viser en ny meningsmåling fra Greens Analyseinstitut ifølge Børsen.

Norge

72 procent af de adspurgte siger, at de forventer, at dansk økonomi går fem gode år i møde, mens kun 17 procent forventer, at Danmark vil hænge fast i krisen i de kommende år.

Både hos erhverslivet og økonomer vækker målingen opsigt efter lang tids spejden efter tegn på fremgang i forbruget.

»Vi ser helt klart, at danskerne har været tilbageholdende. Egentlig er det paradoksalt, for der har aldrig været flere penge mellem hænderne på folk, men forbrugerne har haft svært ved at tage grebet til baglommen. Vi venter stadig, men nu kan vi begynde at sige, at vi tror på, forbruget kommer tilbage,« siger administrerende direktør Per Nyborg fra Institut for Centerplanlægning A/S, der lever af at rådgive erhvervsliv, investorer, developere og kommuner om udviklingen i detailhandlen.

Vestager_prognose_Business

Sidste år troede kun 44 procent på, at Danmark gik mod en årræke med fremgang og lavere ledighed, og næsten lige så mange forudså flere års fortsat krise.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere