Del : SMS
Berlingske Business

Danske Spil anklages for at favorisere

pix-tyveknægt
Foto:

Et bestemt firma bliver favoriseret i et Danske Spil-udbud til 90 millioner kroner, mener flere eksperter.

Artiklen fortsætter under annoncen

Siden 2008 har firmaet F3 lavet TV-transmissioner af hestevæddeløb for Danske Spil, og noget tyder på, at det tidligere danske spilmonopol gerne ser, at det fortsætter sådan, selv om F3 er blevet kritiseret for kvaliteten af programmerne.Det mener flere eksperter, der har set på det nye udbud af opgaven til en værdi af 90 millioner kroner.

Lektor i udbudsret ved Copenhagen Business School (CBS) Grith Skovgaard Ølykke vurderer ifølge Jyllands-Posten på baggrund af udbudsmaterialet, at Danske Spil har givet sig selv frit spil til at vælge en samarbejdspartner uden af følge egne kriterier.

- Dette er et brud på udbudsreglerne, og hvis der klages i tide, kan konsekvensen blive, at klagenævnet kan annullere udbuddet og tvinge det til at gå om, siger hun til Jyllands-Posten.

Grith Skovgaard Ølykke bliver bakket op af Sune Troels Poulsen, der er lektor i udbudsret ved Københavns Universitet.

- Når man lægger det hele sammen, kunne noget tale for, at udbuddet er udformet sådan, at man gerne ser F3 som samarbejdspartner, siger han til Jyllands-Posten.

Danske Spil afviser kritikken.

- Vi mener, at vi har iværksat en åben og gennemsigtig proces i overensstemmelse med reglerne, siger informationschef Thomas Rørsig.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere