Berlingske Business
LIVE
10:17 Total ser synergier og bedre konkurrencedygtighed i Nordsøen

Bookmakere: Real Madrids sejr i CL-finalen kostede millioner

FBL-EUR-C1-JUVENTUS-REAL MADRID-TROPHY
Champions League-finalen mellem Juventus - Real Madrid blev en dyr omgang for bookmakerne, der tabte millioner på kampen, hvor flere populære væddemål gik hjem. Foto:

Champions League-finalen mellem Juventus - Real Madrid blev en dyr omgang for bookmakerne, der tabte millioner på kampen, hvor flere populære væddemål gik hjem.

Ronaldo som anytime målscore, første målscorer og dobbelt målscorer, Real Madrid-sejr med flere mål, over 2,5 mål og begge hold scorer var populære væddemål til Champions League-finalen. Da de alle gik hjem, blev Champions League-finalen en dyr affærre for bookmakerne. Det skriver onlinemediet BetXpert.

»Vi taber et mindre millionbeløb på finalen. For os var en Real Madrid-sejr med flere mål faktisk det dyreste, der kunne ske for os, hvis man kun kigger på kampudfald,« siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil til BetXpert.

Han fortsætter: »Resultatet er én ting, men spillerne havde også luret et par andre spil til høje odds. Vi gav før kampen odds 7,00 på, at Ronaldo scorede mindst to mål, og det gjorde han jo som bekendt, og det var medvirkende til, at vi tabte penge. De mange mål var en anden stærkt medvirkende faktor til, at vi tabte på kampen.«

03INDchampionsL-120159.jpg

Danskerne var bedre end restenOgså Unibet tabte flere millioner kroner på Champions League-finalen. De tabte et etcifret millionbeløb på deres danske kunder. »Vi fik tæsk i millionklassen, og hvis vi kigger på specifikke tilbagebetalingsprocenter for finalen, så var den på 106 procent, hvis vi kigger på alle kunder på Champions League-finalen,« siger Per Marxen, pressechef hos Unibet til onlinemediet BetXpert.

»Kigger vi kun på danskerne, var de ekstra dygtige. Danskerne havde en tilbagebetaling på 116 procent. Også live-markederne var til spillernes fordel, men her var tilbagebetalingen kun på 102 procent,« fortsætter Per Marxen. Hos NordicBet var tilbagebetalingen på Champions League-finalen på cirka 104,5 procent, oplyser pressechef Thomas Holm. Omkring 45 procent havde spillet på sejr til Real Madrid.

»Det blev en rimelig dyr finale, men det er også et kæmpe stort event. Vi blev ikke blæst omkuld, og der har været kampe, hvor det har været dyrere for os. Samlet tabte vi et femcifret beløb i Danmark på finalen på alle spillemarkeder. Beløbet var sekscifret for hele Betsson Group på tværs af brands og lande,« siger Thomas Holm, pressechef ved NordicBet.

Selvom bookmakerne taber millioner på enkelte kampe, vinder de stort i længden. I første kvartal i 2017 havde spiludbyderne på det danske marked en bruttospilleindtægt på 517,2 millioner kroner for væddemål ifølge tal fra Spillemyndigheden.

Inter

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen