Del : SMS
Berlingske Business

ATP nervøse for investeringerne i 2013

ATP
ATP er nervøse for, hvor godt 2013 bliver investeringsmæssigt. Foto:

ATP er nervøse for, at 2013 kan blive mindre godt for aktiemarkederne - medmindre eurolandenes gældsproblemer bliver løst.

Artiklen fortsætter under annoncen

De gode takter på aktiemarkederne kan ikke fortsætte uden at der kommer mere skub i den europæiske og internationale økonomi. ATP er nervøse for, hvor godt et år 2013 bliver, når det gælder investeringerne.

Da ATP præsenterede sit årsregnskab for 2012 fremhævede, den konstituerede direktør i ATP Henrik Gade Jepsen, at 2012 var delt i to.

Første halvår var skidt, mens andet halvår var godt. Det gave fine afkast på investeringerne.

"De positive takter kan godt fortsætte i de kommende måneder, men hvis de skal fortsætte i lang tid kræver det mere end pengepolitik og hjælp fra Den Europæiske Centralbank," siger Henrik Gade Jepsen.

"Der er stadig for stor gæld og for lav vækst i eurozonen. Hvis det ikke vender risikerer vi, at 2013 bliver et omvendt 2012 med et godt 1. halvår og et skidt andet halvår," siger Henrik Gade Jepsen.

Han påpeger, at udover mere gang i den europæiske økonomi skal der ligeledes arbejdes videre med en række strukturelle tiltag i de europæiske lande.

"Desværre er det sådan, at når politikerne har købt sig tid, falder deres incitamenter for at gøre noget kraftigt," siger Henrik Gade Jepsen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere