Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Ældre får lige så ofte arbejde som yngre

Ledige seniorer kommer lige så ofte i arbejde som yngre ledige, når de bliver henvist til en jobsamtale af Arbejdsformidlingen


Det

viser en særkørsel, som Arbejdsmarkedsstyrelsen har foretaget for Arbejdsmarkedspolitisk Agenda.


Resultatet rammer

en tyk pæl gennem én af de mest sejlivede myter på arbejdsmarkedet - nemlig at ældre ledige ikke kan komme

tilbage i arbejde, når de bliver arbejdsløse i en høj alder, skriver Arbejdsmarkedspolitisk Agenda, der udgives

af Dansk Arbejdsgiverforening.


Ifølge undersøglesen klarer seniorer sig lige så godt som andre ledige, der

har passeret 25-års alderen. Ca. hver tredje ledige i aldersgrupperne 25-49 år, 50-54 år og 55-59 år, der

bliver henvist til en jobsamtale af AF, får jobbet. Kun de helt unge - under 25 år - har lettere ved at få job.

Her kommer 43 pct. i arbejde efter jobsamtalen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen