Del : SMS
Berlingske Business

Unikke jakkesæt til salg på nettet

Unikke jakkesæt til salg på nettet - 1

To unge iværksættere vil sælge jakkesæt på nettet, som skiller sig ud fra mængden.

Artiklen fortsætter under annoncen
24. marts oprinder dagen, som to iværksættere har afventet i spænding. Her vil det vise sig, om deres fælles forretningskoncept vil briste eller bære.

Ken Malec og Caspar Bo Jensen har de seneste måneder arbejdet på at lancere virksomheden Poise of Denmark, som er en hjemmeside, der ønsker at klæde stilbevidste erhvervsfolk på i specielle jakkesæt.

De to iværksættere, der er henholdsvis 28 og 27 år, vil sælge pakker med jakkesæt, skjorte, sko, slips og matchende manchetknapper til 2.000 kr. på nettet.

Tøjet skal skille sig ud. Derfor er en ny kollektion til salg hver uge, og hver kollektion tæller blot 250 jakkesæt, som oven i købet er nummererede. Når ugen er gået, eller jakkesættene er udsolgt, er det slut med netop den kollektion for altid. På den måde sikrer Poise of Denmark, at køberne får et sæt tøj, som skiller sig ud fra kollegernes og forretningsforbindelsernes tøjstil.

Det er ikke uden erfaring, at Poise of Denmark nu ser dagens lys. Caspar Bo Jensen har allerede haft held med salg på nettet, da han er stifter og direktør for macca.dk, der er en onlineauktionsportal med 80.000 registrerede brugere.

Partneren Ken Malec har i en årrække arbejdet i kommunikations- og eventbranchen, og det har faktisk smittet af på virksomhedens markedsføring.

Markedsføringskneb

For at skabe opmærksomhed har de indledt et samarbejde med Lions Club, hvor omkring 50 jakkesæt bliver kunstnerisk bearbejdet af kendte danskere, og derefter auktioneret bort på macca.dk. Indtjeningen vil blive skænket til et velgørende formål.

Noget tyder på, at markedsføringsknebet har haft effekt. For selv om Poise of Denmark først lanceres om et par uger, har virksomheden allerede fået 260 forudbestillinger på den første kollektion. Og det er før, kunderne overhovedet har set den.



- Hvad er jeres idé?

»Vi kunne ikke forstå, at lækre jakkesæt skulle være så dyre. Ved at skære alle omkostninger fra, optimere på værdikæden fra design til levering til kunden, kan vi sælge et produkt i lækker kvalitet, der samtidig er unikt. Ved at lave 52 forskellige kollektioner på et år, en om ugen, følger vi tidens trend. Vi ønsker alle at skille os ud med vores egen stil, og konceptet bygger netop på det at være unik,« forklarer medstifter Ken Malec.



- Hvilket marked vil I ramme?

»Det er folk, som bruger jakkesæt i hverdagen. Det er typisk personer inden for den finansielle sektor, forsikringsbranchen, advokater, revisorer og salgskonsulenter af forskellige typer. Stofferne er udvalgt og beregnet til det formål, at de skal bæres hver dag. De primære markeder er Danmark, Sverige og Norge. Om et halvt til helt år vil vi forsøge at markedsføre os på større markeder som Tyskland og Storbritannien.«



- Hvad er forretningsmodellen?

»Det kan virke banalt, men det er godt gammeldags købmandskab. Vi har fokuseret på forretningen i stedet for på catwalken. Det vil sige effektivt og systematiseret indkøb, og ligeså med salg og markedsføring. »

- Hvem er konkurrenterne?

»Så vidt vi kan se, er der ikke andre tøjmærker, som udelukkende sælger på nettet. Men reelt er alle tøjbutikker i Danmark, som sælger til vores målgruppe, en konkurrent. Det er vores koncept om at skille sig ud, der adskiller os. »



- Hvornår budgetterer I med overskud?

»Det er jo klart, at jo hurtigere vi når op på 250 solgte om ugen, jo hurtigere når vi vores overskud. Vi regner med, at det sker inden for omkring seks måneder. Vi har macca.dk i ryggen, og vi lejer os ind hos Macca, hvor vi deler administration og bogholderi.

Se hvad ErhvervsBladets ekspert mener om Poise of Denmark

Ekspert: Få styr på målgruppen

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere