Del : SMS

Tivoli-hotel på Kalvebod Brygge i 2010

Tivoli-hotel på Kalvebod Brygge i 2010 - 1
Foto:

Tivoli og Arp-Hansen Hotel Group har i dag indgået et strategisk samarbejde om etableringen af et nyt tematiseret hotel, Tivoli Hotel, på ca. 400 værelser, oplyser Tivoli.

Artiklen fortsætter under annoncen
Hotellet åbner sammen med Københavns nye kongrescenter, Tivoli Congress Center, Downtown Copenhagen, ultimo 2010 på Kalvebod Brygge.

Såvel hotel som kongrescenter opføres, ejes og drives af Arp-Hansen Hotel Group.

Samarbejdet forventes at indbringe Tivoli licensindtægter i størrelsesordenen 2-4 mio.kr. årligt. Hertil kommer fra hotellets åbning øgede entreindtægter og formidlingsprovision. Aftalen er eksklusiv inden for mid-marked hotelsegmentet og løber i 20 år fra hotellets åbning.

Hotellets profil er rettet mod både forretningsgæsterne og familiesegmentet og giver samtidigt et godt afsæt til Arp-Hansen Hotel Group's plan om at tilføre København et nyt stort kongrescenter.

"Tivoli har gennem mange år ønsket at udvide sine forretningsområder inden for turisme-værdikæden. Og et Tivoli-hotel i familieklassen ligger godt i forlængelse af vores strategi om at bevæge Tivoli fra at være en sæsonvirksomhed til en helårsvirksomhed med flere forskellige ind-tægtsstrømme. Tivoli åbner dette forår i samarbejde med Løgismose det første hotel med 13 luk-sussuiter i Nimb. Det bringer os lidt ad vejen - primært i den eksklusive del af skalaen. Aftalen med Arp-Hansen rykker os et stort skridt i forhold til familie- og forretningssegmentet med en hotel-partner, som er kendt for høj kvalitet og god service," siger Tivolis adm. direktør Lars Liebst.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere