Del : SMS
Berlingske Business

Tivoli er 3. mest besøgte forlystelsespark i Europa

Tivoli er 3. mest besøgte forlystelsespark i Europa - 1
Foto:

Danmark kan prale af at huse hele tre forlystelsesparker blandt de 20 største i Europa. Tivoli i København er placeret som nr. 3 i Europa over de mest besøgte parker, kun overgået af Disneyland i Paris og Europa Park i det sydlige Tyskland.

Artiklen fortsætter under annoncen
Med sine knap 4 millioner besøgende sidste år ligger Tivoli endvidere på en 23. plads som den eneste danske attraktion på Top 25 over verdens mest besøgte attraktioner.

Det fremgår af den årlige rapport over besøg i alverdens forlystelsesparker, som udgives af brancheorganisationen Themed Entertainment Association og konsulenthuset Economic Research Associates.

På Top 20-listen over de mest besøgte forlystelsesparker i Europa ligger også Bakken, som med 2,7 mllioner gæster i 2008 ligger på en 8. plads.

Legoland i Billund figurerer også på den europæiske Top 20-liste. Den jyske forlystelsespark får med knap 1,7 millioner besøgende en 15. plads. Legoland Windsor i England ligger imidlertid som nummer 12 med godt 1,8 millioner gæster.

Walt Disney's Magic Kingdom i Florida er verdens største forlystelsespark med flere end 17 millioner besøgende sidste år. Disneyland i Paris er verdens 4. største med 12,7 millioner gæster.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere