Del : SMS
Berlingske Business

Skabte netsucces med hjælp fra Just Eat og Crazy Daisy

konrad
Foto:

Med hjælp fra to succesrige iværksætterveteraner har ung fynbo skabt en fremadstormende tøjbutik på nettet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Fynske Konrad Kierklo er godt på vej til at udleve sin drøm. Allerede da han gik på handelsskolen, kunne han ikke se sig selv som ansat. Få år senere er han nu som 24-årig stifter, partner og direktør af ambitiøs webtøjbutik, der i øjeblikket arbejder med planer om også at erobre Norge, England, Holland og Polen.

Ihærdighed, vovemod og en god portion held har været vejen mod den top, som han har taget sammen med sin kammerat fra skoletiden, Mike Radoor. For godt et års tid siden hørte to af Danmarks succesrige iværksættere, Crazy Daisy-stifteren Carsten Mikkelsen og Just-Eat.dk-stifteren Jesper Buch om den fynske duo, hvorefter de besluttede at investere og putte deres knowhow i onlinetøjbutikken Miinto.dk, der med 257 tilknyttede tøjbutikker, 1.300 tøjmærker og omkring 14.000 produkter har Nordens største udvalg på nettet.

Webeventyret begyndte i skolen, da Mike Radoor og Konrad Kierklo gik sammen på iværksætterlinjen »Young Enterprise - Company Programme«, hvor ideen opstod.

- Odense var for lille at købe ind i, men når vi så tog til København, endte vi jo alligevel de samme steder - på Strøget, i Magasin eller Illum - som alle andre. Andre måtte opleve det samme som os, og så opstod ideen om at samle en række tøjnichebutikker et samlet sted online, hvor man kunne finde anderledes tøj, forklarer han.

Allerede dengang i 2005 talte de to skolekammerater om, at de ikke kunne se sig selv som ansatte i et firma. Alligevel havnede Mike Radoor som studerende på Copenhagen Business School, og Konrad Kierklo gik i gang med uddannelsen som revisor, da han blev ansat i KMPG. Tre et halvt år skulle der gå, før Konrad Kierklo tog en drastisk beslutning:

- Jeg kan huske, at jeg lå i et solarium, da jeg ringede til Mike og sagde, om vi ikke skulle lave vores firma. Derfra gik det stærkt. Han sagde ja, samme weekend tog jeg til København, vi lavede en forretningsplan på 15 sider, lånte hver 100.000 kroner i banken, og så gik det ellers ud over stepperne, fortæller Konrad Kierklo.

Gennembrud sidste år

I begyndelsen forsøgte de to iværksættere at stable butikken på benene ved at arbejde fuldstids på projektet i fritiden, på helligdage og i ferierne. Men gennembruddet kom først i februar sidste år, da Mike Radoor via sit job på et diskotek mødte Crazy Daisy-stifteren Carsten Mikkelsen, som han også besøgte i Miami. Her hørte den succesfulde iværksætter om deres onlinebutik, og sammen med hans kompagnon Jesper Buch blev de opfordret til at gå ind i projektet på fuld tid:

- Jeg blev ringet op og opfordret til at droppe mit arbejde som revisor for at forfølge drømmen, og det tog mig fem sekunder at sige ja. Derefter havde vi et møde, hvor vi aftalte, at vi nu var fire ejere, og 1. april sidste år blev det nuværende Miinto.dk startet. Vi leasede nogle biler og begyndte at opsøge tøjbutikker for at få dem med på ideen, fortæller Konrad Kierklo.

Godt hjulpet af finanskrisen, hvor salget var nået helt i bund, tørstede mange butikker efter webuniverset som ny salgskanal, og for mange blev lige netop Miinto.dk deres løsning.

- Vi kom som en åbenbaring for mange af dem, fortæller Konrad Kierklo, der i dag er direktør i selskabet, mens Mike Radoor er salgschef.

Der er i dag ni ansatte i firmaet, hvor konceptet er, at en tøjbutik betaler en oprettelsespris for at komme ind i folden, hvorefter Miinto.dk får mellem otte og 16 procent i kommission, når der bliver solgt noget. Forretningens ambitioner betyder, at Miinto.dk etablerer en ny afdeling i Norge 1. september, og i begyndelsen af næste år er det planen at ekspandere til England, Holland og Polen.

- Det kommer til at gå rigtig stærkt, indrømmer webdirektøren, der er godt i gang med at udleve sin iværksætterdrøm som blot 24-årig.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere