Del : SMS

Så er det nye James Bond-ur klar

Så er det nye James Bond-ur klar - 1
Det klassiske Omega Seamaster Diver er her i en ny 007-version. Det produceres kun i 10.007 eksemplarer. Og prisen er 21.000 kroner. Foto: Omega

Foråret byder på masser af nye ure. Det klassiske James Bond- samlerur er her i en ny udgave, og klassiske Longines viser frækt sportsur.

Artiklen fortsætter under annoncen
De fleste mænd har en række ure liggende i skuffen. De tider, hvor man blot havde et enkelt ur, er for længst forbi, og den moderne mand skifter ur efter anledningen, eller måske samler han ligefrem på ure.

Samlermanien vil ingen ende tage, når det handler om Omegas klassiske 007-udgaver De såkaldte James Bond-ure.

Den oprindelige version blev første gang lanceret i 1995, og siden har hver udgave af Omega Seamaster været objekt for samlere verden over. Typisk bliver uret hurtigt udsolgt, hvilket stimulerer interessen.

I de seneste mange år har Bond haft et Omega på i de berømte film. Den nye version bliver fremstillet i 10.007 eksemplarer, og der kommer kun et par håndfulde til de danske forhandlere. Som vanligt er prisen rimelig: 21.000 kr.

Sort afløser klassisk blå
Siden Goldeneye-filmen har Bond haft det klassiske Seamaster Diver på. Altid med en blå drejekrans, men nu har Omega skiftet til en fræk dybsort lakeret drejekrans.

Det sorte går igen på viserne, der er i sort guld med en rød pil på spidsen af sekundviserne. Den røde farve er også brugt til 007-logoet og selve ordet Seamaster.

Størrelsen er der ikke pillet ved, så diameteren er fortsat 41 millimeter.

Gennem tiderne er uret naturligvis blevet udviklet løbende med nye værker, og i den seneste version sidder Omegas calibre 2500. Det vil sige et meget præcist co-axialt værk med selvoptræk og en gangreserve på 48 timer.

Uret bærer det officielle konometercertificering og kan bruges til 300 meter under havets overflade, og 007-modellen er med helium- ventil.

Longines på sportsvogn

Det klassiske mærke Longines har i masser af år været præget af en vis konservativisme, når det gælder design. Klassisk vil mange mene.

Det er ikke fra Longines, at vi har set de radikale sportsure, og det samme kan siges om det nye sportsur.

Det hedder Hydro Con-quest og koster rimelige 10.400 kr. i viste version. Der er masser af lækre detaljer, og det ses tydeligt af uret, at Longines har mange års erfaring med klassisk sport.

Det er elegant sport, når det er bedst. Vandtæt til 300 meter, safirglas og lækkert mekanisk urværk er en selvfølge.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere