Del : SMS

Professionelt udstyr eller legetøj til haven?

boldspil_evb
Foto:

Joachim Christgau har udviklet et redskab til fodboldtræning og jagter kapital til at erobre markedsandele. Han skal være skarpere på sin målgruppe, mener panelet i lørdagens iværksætterprogram på Radio 24syv.

Artiklen fortsætter under annoncen

Iværksætter og partner i Munin Sports Joachim Christgau er langt fremme med salget af »m-station« - et træningsredskab til fodboldspillere. Munin Sports blev stiftet i 2007, og siden har virksomheden brugt ressourcer på at finpudse teknologien. Planen er at bruge dette stykke fodboldudstyr som springbræt til at producere og sælge teknologiske hjælpemidler til andre former for sport også.

Lige nu findes m-station i to udgaver: En topmodel til professionelle og en lidt mere skrabet model til hjemmebrug i private baghaver. Netop den store forskel på de to segmenter skaber uro hos paneldeltagerne Ulla Brockenhuus-Schack, Jimmy Fussing Nielsen og Tommy Ahlers i næste lørdags udgave af iværksætterprogrammet »De 6 Hatte« på Radio 24syv.

Læs også: Iværksætter ser muligheder i det usexede

For det kræver forskellige tilgange til strategi, salg og markedsføring afhængig af, om det er store klubber som FC Barcelona og Manchester United eller Hr. og Fru Jensens baghave, Munin Sports vil være hovedleverandør til.

Derfor hælder en del af panelet til at anbefale Joachim Christgau og Munin Sports til indledningsvist at holde sig til det ene kundesegment. Og da de allerede har foden inden for i nogle af verdens største fodboldklubber, bør det være det professionelle segment, der satses på. For i baghaverne kæmper man ikke kun mod andet sportsudstyr, men også alt fra glidebaner og sandkasser til hoppeborge og legehuse. Og det er et dyrt slag at kaste sig ind i. Vi kommer ind i programmet, hvor panelet er iført den grønne kreativitetshat.

Læs også: 3 innovative forretningsideer

Det mener eksperterne: 

  • Ulla Brockenhuus-Schack:

- De to segmenter har ikke samme behov. Dermed er der forskellige krav til eksempelvis holdbarhed, kvalitet, og hvor avanceret udstyret skal være. Desuden er det to vidt forskellige go-to-market strategier, man skal have – og dermed også kompetencer i teamet. Nogen gange kan man sprede sig for bredt ved at satse på Rolls Roycen og folkevognen på samme tid.

  • Iværksætteren Joachim Christgau:

- Uanset hvilken model, passer produktet til alle segmenter. De bruger det blot forskelligt. I eliteklubben står en enkelt spiller og øver den samme ting 50 gange, mens du i breddeklubben og i haven har børn, der har det sjovt. Funktionen er den samme, men i den mindre model er det hele skaleret ned.

  • Jimmy Fussing Nielsen:

- Det er sjovt, at Joachim svarer ved at forklare, hvad produktet teknisk kan uanset hvem, der bruger det. For det er det, vi skal væk fra. Der er tale om vidt forskellige brugsmønstre, afhængig af om det er et socialt legeredskab eller et professionelt træningsudstyr. Det ene skal skabe bedre fodboldspillere, mens det andet skal være mere socialt og måske integreres med Facebook og iPhone, så man kan spille realtime mod ungerne i nabohaven.

  • Tommy Ahlers:

- Jeg deler ikke de andres bekymring om, at der satses på to markeder. Der er tale om et enkelt produkt, man nemt kan skalere op og ned. Jeg tror også, der er en klar spillover-effekt fra det professionelle segment. Men selvfølgelig skal man være opmærksom på, hvor man lægger sit fokus

Få svaret på lørdag kl. 11.05 i »De 6 Hatte« på Radio24syv.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere