Del : SMS
Berlingske Business

Pris sparkede iværksættere ud over landets grænser

Konrad Kierklo
Konrad Kierklo har tidligere vundet en Ivækstpris og det var noget der kunne mærkes. Foto:

To virksomheder har brugt iværksætter-pris til at skyde sig ud på nye markeder. Du kan stadig nå at stemme på morgendagens iværksætterhelte.

Artiklen fortsætter under annoncen
Ivækstprisen er folkets iværksætterpris, som hylder de iværksættere der tør satse alt for at realisere drømmen. Og nu er slutspurten gået ind.

De nominerede i priskategorier er blevet indstillet af iværksætterne selv og de endelige vinder bliver fundet gennem en åben afstemning som løber indtil d. 27. november på Ivækstprisens hjemmeside: iprisen.dk.

Prisuddelingen er åben og alle kan være med til at afgøre, hvem der vinder de prestigefyldte priser.

Husk: Stem på din favorit nu

- Der bliver talt så meget i medierne om de negative konsekvenser af de økonomiske kriser for det danske erhvervsliv. Vi ønsker at flytte fokus væk fra det negative og over på de mange succeshistorier, som de danske iværksættere skaber hvert eneste år. Derfor er Ivækstprisen sat i verden, siger Peter Kofler, Sekretariatschef på Ivækst.

Det er ikke kun hos Ivækst, at prisen bliver tillagt en vigtig rolle. Sidste års vinder i kategorien ”Årets Unge Håb”, Konrad A. Kierklo fra online modebutikken Miinto.dk, oplevede prisen som en tiltrængt håndsrækning, der har hjulpet virksomheden til vækst i 2011.

- Ivækstprisen gav et meget vigtigt boost for vores medarbejderne på det helt rigtige tidspunkt. Prisen var et vendepunkt og en kæmpe cadeau til hele organisationen bag Miinto.dk, ikke kun til mig som prisvinder. siger Konrad Kierklo.

Udover en masse PR har Ivækstprisen hjulpet Miinto.dk fremad. Virksomheden har siden de vandt prisen i 2010 ekspanderet til 3 lande og udvidet med 20 medarbejdere.

For dyneproducenten Nordic Comfort, som vandt ”Årets Vovehals” i 2010, har prisen betydet, at virksomheden turde tage springet ud i den store verden.

- Ivækstprisen har spillet en betydelig rolle i vores internationalisering, og den har medvirket til at åbne nye markeder, siger Daniel Galle, som startede Nordic Comfort i 2008 sammen med sin partner Anna Hjøllund. Siden de vandt Ivækstprisen i 2010 er virksomheden vokset fra at have to til nu at have 17 medarbejdere, og eksporterer ny dyner til 13 forskellige lande i verden. - Ivækstprisen gav os det nødvendige momentum til at tage skridtet ud i verden, siger Daniel Galle.

Stem lige nu på din favorit iværksætter

Det er erhvervsportalen Ivækst sammen med partnerne Dana, Mamut, Deloitte og Google som uddeler Ivækstprisen 2011. Prisen har seks publikumskategorier. Det er ”Årets væksteventyrer”, ”Årets erobrer”, ”Årets vovehals”, ”Årets idealist”, ”Årets unge håb” og ”Årets kvindelige iværksætter”. Den syvende kategori, ”Juryens Ivækstpris” uddeles særligt af ivækstprisens partnere til en person, som har ydet noget særligt for iværksættermiljøet igennem tiden.

Nordic Comfort er Ivækstprisens præmiesponsor i 2011. Det betyder, at alle dem som stemmer til Ivækstprisen er med i en konkurrence om lækre silkedyner til en værdi af 10.000 kr. pr. stk. Dynerne er også hovedpræmien for prisvinderne i alle kategorierne i år.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere