Del : SMS
Berlingske Business

Parløb sikrede succesen for Christina Watches

09BUSHembos.jpg
Christina og Claus Hembo mødtes, mens de studerede i London, hvor de i 2002 grundlagde Christina Watches. Et par år efter flyttede de virksomheden til Herning. Foto: Martin Sylvest Andersen

Christina og Claus Hembo supplerer hinanden godt. Det er heldigt, for de skal ikke bare få et ægteskab til at fungere - de skal også tøjle det, der lige nu er en fremadstormende ur- og smykkesucces.

Artiklen fortsætter under annoncen

Christina Watches er skabt i et parløb – og det både privat og professionelt.

Ur- og smykkeproducenten blev stiftet af parret Christina og Claus Hembo, og ideen var at kombinere begges styrker til at lave smykkebranchens svar på lavprisf­lyselskaberne: Nemlig et luksusprodukt, som var økonomisk tilgængeligt for flertallet.

09BUSChristina-Watches----C.jpg

Virksomheden er på godt ti år vokset fra nul og niks til en svulmende overskudsforretning, som hælder millioner af kroner årligt i udvikling og udvidelse. I dag hører den hjemme i Herning, men udgangspunktet var den engelske hovedstad, London. Det var nemlig her, at parret mødte hinanden, mens den ene studerede design, og den anden studerede økonomi.

De slog pjalterne sammen privat, og kort tid efter begyndte de at arbejde på deres andet fælles projekt, smykkefirmaet, der blev løbet i gang i 2002. Et par år efter trak de teltpælene op og flyttede forretningen til Danmark. Lige siden er det gået fremad, og det med en klar rollefordeling. Den design­uddannede Christina står som designchef for det kreative, mens den erhvervsuddannede Claus styrer forretningen som administrerende direktør.

Styrken ligger i forskelligheden

Man kan argumentere for, at man først rigtig kender folk, når man har talt med deres revisor. I Christina Watches’ tilfælde er det lig med den Herning-baserede Kirsten Østergaard, der har sat tal på virksomheden, siden den startede op i Danmark.

Hun gør det klart, at parrets styrker bl.a. ligger i deres forskellige indgangsvinkler – både den faglige og den menneskelige.

»Christina er designeren, den kreative og den meget menneskelige person. Claus er entreprenøren, der bliver ved med at kæmpe, indtil han får tingene igennem. Han er døråbneren,« siger hun og tilføjer:

»De er forskellige. Claus er i min verden den mest frembrusende, mens Christina supplerer på sin egen stille og rolige måde. Sammen er de stærke og supplerer hinanden. Og de har kendt hinanden så lang tid, at den ene efterhånden ved, hvad den anden tænker.«

pix-watches

På trods af, at virksomheden hedder Christina Watches London, er der altså tale om et parløb, hvor Claus Hembo fra start har haft lige så meget at sige som sin modpart. Kunne man så ikke lige så godt have kaldt virksomheden Claus’ Watches?»Det er alt andet lige Christina, der slår de rigtige streger og skaber produkterne i sidste ende. Derudover synes jeg, hun er et bedre blikfang. Derfor giver det mest mening, at det er hendes navn, der bliver brugt,« siger Claus Hembo tilføjer:

»Men vi er da sammen om det, og vi supplerer hinanden. Hun hader det, når jeg siger det, men på mange måder er vores partnerskab også et fornuftsægteskab. Vi har forskellige styrker og svagheder. Tilsammen er vi bare et stærkt miks.«

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere