Del : SMS

Nyt reality-show: "Det gyldne Bur"

Nyt reality-show: "Det gyldne Bur" - 1
Her ses Junni Hansen i Edderkoppeburet, Fear Factor, TV 3. Manden bag programmet er nu på vej med "Det Gyldne Bur". <br>Foto: Jeanne Kornum

Manden bag "Fear Factor " og "Big Brother" vender tilbage til reality-TV med et nyt program, der kan tage måneder eller år. Den, der holder ud længst, vinder.

Artiklen fortsætter under annoncen
"Du kan sammenligne det med en Broadway-musical: Det er et reality-show med en åben slutning, hvor ingen ved, hvor lang tid det varer," siger John de Mol til Variety.com.

Han er manden bag de populære "Fear Factor " og "Big Brother". Men denne gang er konceptet anderledes. "The Golden Cage" - som programmet sandsynligvis kommer til at hedde - er en "Dollars" eller "Dallas"-udgave af Big Brother:

10 mennesker skal samles i et luksuriøst hus, hvor de skal leve som millionærer. Bagsiden af medaljen er, at de får begrænset kontakt med både venner og familie. Deltagerne skal nemlig konkurrere om tiden sammen med venner og familie.

Konceptet er enkelt: Den, der holder længst, vinder huset til sidst. Deltagerne kan også stemme hinanden ud hver anden måned under "fyringsrunderne".

Lige som i Big Brother vil deltagerne konstant være under kameraovervågning og vil kunne ses på TV og på Internettet. John de Mol peger på, at den teknologiske udvikling vil give seerne en helt anden fornemmelse af at være med sammenlignet med tidligere reality-serier.

I det hollandske forlæg for Det Gyldne Bur kostede det omkring 14.000 dollar at være med i programmet, for som John de Mol siger, så skal man være sikker på, at det er seriøse mennesker, der kommer med. Nu kommer serien ud til de store annoncører på amerikansk TV.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere