Del : SMS
Berlingske Business

Nybagt milliardær blev afvist hos Mærsk

lars dalgaard
Foto:

Lars Dalgaards IT-virksomhed er netop blevet solgt for 19 milliarder kroner - som ung var han ikke noget for Mærsks IT-afdeling

Artiklen fortsætter under annoncen

Det var en handel af de større, da opkøbet af Lars Dalgaards it-virksomhed blev offentliggjort i søndags. Det er Lars Dalgaards virksomhed Successfactors, der laver software, som den tyske software-gigant SAP valgte at kaste sig over med et bud på 19 milliarder kroner.

Men selv om han har skabt et firma af så stor værdi, så blev han pænt afvist, da han som ung søgte job i Mærsks IT-afdeling. Det skriver netavisen Version 2.

»De ville ikke have mig i deres IT-afdeling – jeg kunne ikke bruges. Jeg havde ellers skrevet en ansøgning med et interessant brev på to sider, hvor jeg kom med forslag til ændringer i firmaets IT-afdeling. Det kunne de åbenbart ikke bruge,« siger Lars Dalgaard.

Og Mærsk er endda et af  få idoler, som den nybagte milliardær har.

»Mærsk er nok den, der kommer tættest på. Men jeg vil ikke sige, jeg har et egentligt idol. Det lyder bare så arrogant at sige. Jeg lader mig mere inspirere af folk som Richard Branson eller Jack Welch,« fortæller Lars Dalgaard.

Den 44-årige danske iværksætter, startede firmaet Successfactors for 10 år siden. Men selv om SAP har købt virksomheden, er Lars Dalgaards ambitioner stadig enorme på Succesfactors vegne.

"Firmaet skal ændre verden og den måde, vi arbejder på. Derfor tænker jeg aldrig på firmaet som færdigt. Jeg byggede det, fordi det skulle overleve i resten af verden, også når jeg er væk," lyder det fra Lars Dalgaard.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere