Del : SMS

Nettos nye landedirektør holder aldrig helt fri

jkæ
Overskrift
Nettos nye landedirektør, Brian Seemann Broe, er tilbage i trygge rammer, når han starter på kontoret i Dansk Supermarked, hvor han har tilbragt 19 år af sit arbejdsliv.
asds
Overskrift
Nettos nye landedirektør, Brian Seemann Broe, er tilbage i trygge rammer, når han starter på kontoret i Dansk Supermarked, hvor han har tilbragt 19 år af sit arbejdsliv.

Nettos nye landedirektør, Brian Seemann Broe, er tilbage i trygge rammer, når han starter på kontoret i Dansk Supermarked, hvor han har tilbragt 19 år af sit arbejdsliv.

Artiklen fortsætter under annoncen

Brian Seemann Broe har brugt en temmelig stor del af sit 44 år lange liv under Dansk Supermarkeds vinger – nærmere betegnet 19 år. Nu er han tilbage efter en afstikker til konkurrenten Coop, og denne gang står der landedirektør for Netto på visitkortet.

Det er altså en mand med et stærkt kendskab til skandinavisk dagligvarehandel, der indtager sin nye funktion og nye udfordringer i Netto.

I løbet af de 19 år, Brian Seemann Broe har været i Dansk Supermarked, har han været butikschef og distriktschef, hvorefter han tog et tigerspring til Sverige, hvor han i en to-årig periode var driftsdirektør i Netto Sverige. Da familien på fem vendte hjem til Danmark og København, blev Brian Seemann ansat som salgsdirektør i Netto Danmark, før han tog en afstikker fra de trygge rammer til Coop, hvor han de seneste to år har været salgs- og sortimentsdirektør i SuperBrugsen.

Jobbet som landedirektør for Netto betegner Brian Seemann Broe selv som »et drømmejob.«

»Det er jo som at komme hjem igen. Det er med stor ydmyghed, at jeg har sagt ja til jobbet,« siger han.

Når han selv skal sige det, ligger Nettos nye landedirektørs spidskompetencer inden for salg og drift, men spørger man Brian Seemann Broes kolleger i Dansk Supermarked, fremhæves hans evner til at få mennesker til at arbejde sammen – og i samme retning.

Anerkendende tilgang

Han er god til at motivere, lyder det, og han er en empatisk leder. Og netop ledelse er noget, Brian Seemann tager alvorligt. Han er tilhænger af en anerkendende tilgang til sine medarbejdere.

Der bliver lagt mange timer på kontoret i Dansk Supermarked, men når Brian Seemann Broe har fri, har han også rigeligt at se til. Den gamle murermestervilla, som familien købte, da de vendte tilbage fra Sverige, skal holdes ved lige, hunden skal luftes, vennerne skal passes og de tre døtre, Viola, Veronica og Victoria, skal køres til cheerleading, som bliver dyrket i stor stil. Med en hjemmegående hustru hænger tingene sammen på hjemmefronten.

Brian Seemann Broe har sjældent tid til lange ferier, men i år skulle det være. Jobskiftet gav mulighed for at tage fire uger med familien til Florida, hvor der både var tid til at se blandt andet Miami, The Keys og Everglades.

Men Nettos nye landedirektør holder aldrig helt fri, og selvom resten af familien var mere eller mindre ligeglade med supermarkedernes tilstand i USA, afholdte det ikke Brian Seemann Broe fra at lure lidt på omgivelserne, når der skulle købes ind på ferien.

Ferien er imidertid slut, og selvom Brian Seemann Broe har nydt sin ferie med familien, passer det ham også fint at komme tilbage i arbejdstøjet og tage fat i de nye udfordringer i Netto. Der er blevet ladet godt op til et travlt efterår.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere