Del : SMS
Berlingske Business

Moskva forbyder alkohol om natten

pix-moskva
Når mørket sænker sig over den russiske hovedstad bliver der fremover lukket for vodkahanerne.

Gode nyheder for Carlsberg: Myndighederne i Moskva er på vej med et forbud mod salg af stærk alkohol fra kl. 22 til kl. 10.

Artiklen fortsætter under annoncen
Moskva: Inden længe får forretningerne i Moskva, den russiske hovedstad, forbud mod at sælge drikkevarer med mindst 15 procent alkohol om natten og tidligt om morgenen.

Jurij Lusjkov, Moskvas borgmester, har ifølge russiske presserapporter underskrevet et dekret, der fra den 1. september forbyder salg af de stærke varer fra kl. 22 til kl. 10.

Læs også: Carlsberg-boss: Mere vækst i Rusland

Det skal hindre, at moskovitterne køber stærk spiritus som vodka i de mørke timer, men det vil stadig være muligt at købe øl og vin.

Forbuddet er et forsøg på at gøre noget ved et af Ruslands store problemer, nemlig indtagelse af for meget alkohol.

Der har tidligere været et salgsforbud mellem kl. 23 og kl. 08.00 i Moskva, men bestemmelsen indeholdt en mulighed for alligevel at sælge stærk alkohol døgnet rundt, hvis det skete efter aftale med de lokale myndigheder.

Læs også: Rusland er Carlsbergs sorte får

Alkoholmisbrug koster anslået en halv million russere livet hvert år, og den megen alkohol har stor indflydelse på russernes levealder.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere